سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404469
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/3/25 ساعت 12:51 ص توسط دکتر بالتازار


                                                      بسم الله الرحمن الرحیم

جوان : یه سرم بده و 4 تا جنتامایسین 80 و 3تا سفتریاکسون .
 گفتیم : نسخه میخواد .
 گفت : تجویز دامپزشکه . تلفنی گفته .
بهش دادیم .
پرسیدم : چه جوری می زنی ؟
گفت : رگ گردنش رو می گیرم باد می کنه . سرم رو می زنم توش .
 گفتم : نه . منظورم داروهاست .
گفت : می کشم می ریزم توی سرم !
گفتم : همه رو توی سرم می ریزی ؟ سفتریاکسون با جنتامایسین در کنار هم خنثی میشن .
 تشکر کرد و گفت : تا حالا نشنیده بودم .این جدید بود
 
امان از این خود درمانی !!!!!!!!!!!! - دانش آموز پویا

 یه دکتر تو همسایگی داروخونه است که نسخه هاش 14-13 تا آمپول داره و سرم .
نسخه پیچ : این آمپولا رو کجا می زنه ؟ چه جوری فرصت می کنه ؟
تا اینکه یه نسخه اومد حاوی 5 تا ب-12 .
دستورشو نوشته بود " هر شب بعد از ناهار 1 !!! "
( آره دیگه تجویز کیلویی دستور کیلویی هم زیبنده شه )


مرد میانسال : یه ورق دیفنوکسیلات بده .
نسخه پیچ : برای چی می خوری ؟
 مرد : برای چی می خورن ؟ یا میزون نیستی یا داری منو چیز می کنی !
گفتم : ممکنه مردم برای اسهال بخورن اما این مصرف غلطه . اینو دکتر در شرایطی می نویسه به تعداد معینی .
گفت : دکتر ؟ اگه دکترا کارشون درسته پس چرا من 10 ساله زیر نافم درد می کنه خوب نمیشه ؟ شما هم دکتری . بگو چیکار کنم ؟
گفتم : مثلا آب یخ . شما ممکنه تو این تابستونی
 
مکرر آب یخ بخوری که مضره . یا در نحوه غذا خوردن - حجم غذا - جویدن غذا و ... رعایت نکنی .
پودر پلانتاژل میدم برای آزردگی های روده خوبه .
گفت : مگه زمینه که پودر بدی ؟ میگن هنر از علم بالاتره من یه چیز دیگه میگم . میگم تجربه از هنر هم بالاتره . من این قرصو تجربه کردم . حتی کلونوسکوپی هم کردم گفتن " چیزی نیست " . اگه چیزی نیست پس چرا من درد دارم ؟

گفتم : کلونوسکوپی زخم یا تومور رو نشون میده . خوب اینا نبوده . شاید عصبی باشه .
تصدیق کرد و گفت : تو این همه دکترا فقط دکتر @ گفته کولیت عصبی داری .
بهش فمی لاکت ( باکتریهای مفید روده ) رو پیشنهاد کردم .

آقا : 3 ورق مترونیدازول بدین .
گفتم : برای چی ؟
 گفت : برای روده .
  با اینکه آشنا بود ندادم و گفتم : اینا نسخه میخواد . عفونت روده دوره داره ( 7 روز 10 روز ) . بیشتر فایده ای نداره .
تصدیق کرد و گفت : مترونیدازول دیگه هم جواب نمی داد .
گفتم : یه دارو بهت مبدم که هر گونه مشکلی از روده رو رفع می کنه ( زخم التهاب اسهال یبوست ) .
فمی لاکت بهش دادم . تشکر کرد .

 
( کولیت اولسره و یا سنرم روده تحریک پذیر به باکتریهای مفید جواب داده . )

 جوان : یه آموکسی بده .
نسخه پیچ : نداریم . دیگه نمیدن .
گفتم : چرا میگی نداریم ؟
  گفت : اگه بگم نمیدیم که قبول نمی کنه .
گفتم : آخه نداریم خیلی مضحکه . مگه میشه داروخونه آموکسی سیلین نداشته باشه؟
نسخه پیچ 2 گفت : میرن جای دیگه بهشون میدن . یا همه باید بدن یا هیچکی نباید بده . یه روز بیمارستان بالا بودم یکی اومد گفت " دارو برای اسهال بچه بده " فورازولیدون داد . نپرسید چند سالشه ... چه جوریه .

 
( فرهنگ مصرف دارو ی ما پایینه . از پزشکش گرفته تا داروساز و نسخه پیچ و مردم اون ور پیش خوان خواه درس خونده دانشگاهی باشن خواه بی سواد و کم سواد )

یه نسخه دامپزشکی اومد " 20 تا منیزیم هیدروکساید + 10 تا کوتریموکسازول + 10 تا مولتی ویتامین " قیمتش 120000 تومن می شد .
جوان : نصفشو بده .
نسخه پیچ ما که خودش فوق دیپلم دامپزشکی خونده بود گفت : اینا مال گاو شیریه .
گفتم : روزی 60000 تومن دارو می خوره 60000 تومنم شیر میده ! راستی تو این 3-2 روز درمان شیرشو چیکار می کنن ؟؟؟ می ریزن ؟
گفت : میدن مردم بخورن .
بعد ادامه داد : 1 نفر تو این منطقه تانکر
 داشت و شیر منطقه رو می برد شهر . 2 بار شیرش برگشت خورد ورشکست شد . یکی دیگه زرنگی کرد و تو دبه ها ی200 لیتری شیرو می ریزه که اگه یکی فاسد یا آلوده بود همه شیرا آلوده نشه .

 آقایی اومد داروخونه و گفت : 3 تا سفتریاکسون بدین .
نسخه پیچ : باید نسخه بیاری . اگه دکتر بنویسه میدیم . داروی دام هم نسخه میخواد مثل این آقا که نسخه
آورده .
آقائه پرسید : نمیدین ؟ نسخه بیارم ؟
نسخه پیچ : آره .
آقایی که نسخه ی دامپزشکی داشت و 4 تا سفازولین داشت می گرفت گفت : براش اضافه کنین به نسخه ی من . بنده خدا دیگه دردسر نکشه !


 جوانی یه ورق ریفامپین 300 نیم خورده دستش بود .
گفت : 10 تا از این بدین . بخورم تا برم پیش دکترم .
گفتم : چرا ؟ مگه به تعداد تجویز شده نگرفتی ؟
گفت : بین درمان فاصله افتاد .
گفتم : چرا فاصله دادی ؟
گفت : دکترم 21 روزه نوشته بود و یه آزمایش هم داد . رفتم آزمایشگاه گفتن " باید یه هفته دارو نخوری تا آزمایش بدی " منم یه هفته دارو رو قطع کردم . وقتی به دکترم گفتم گفت " نباید این حرفو می زدن
 
این آزمایش تا 2-1 سال نشون میده .
گفتم : آره . نشون میده که شما قبلا تب مالت گرفتی نه اینکه الان فعاله . 

640 نوع صنایع دستی در جهان داریم که 345 تاش در ایران هست ( 196 رشته اش در اصفهان )

 
هنر از قوه خیال ما سرچشمه می گیره . خیال ما نشونه ای است از قدرت بی نهایت پروردگار .
همون طور که او قادر مطلقه خیال ما هم نهایت نداره .
مصرف کالاهای داخلی خصوصا صنایع دستی علاوه بر رشد اقتصاد خرده فرهنگ ها باعث میشه ما بیشتر به هویتمون برگردیم .

ما 600 نیروگاه داریم و 70 هزار مگاوات برق تولید می کنیم و 800 هزار کیلومتر خط انتقال برق داریم . سرمایه گذاری ما برای هر مشترک 1300 دلار است .

 
اصلا انسان مومن باید مصرفش منطقی و معقول باشه . تو فصل تابستون نباید کولر رو رو دمای 18 و 20 و اینا تنظیم کنیم . ظلمه . هر 1 درجه سرمایش در کل ایران برابر با چند نیروگاه میشه . دمای مناسب 25-24 درجه است .


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ