سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 103
کل بازدید : 1404538
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/8/28 ساعت 11:24 ص توسط دکتر بالتازار


                                            بسم الله
آقا : دارو برای گلودرد بدین ؟ برای بچه 6 ساله . خودم یه دگزا گرفتم بزنم .
گفتم : دگزا چرا ؟؟؟
گفت : برای چرک !!!
 گفتم : چه ربطی به چرک داره . دگزا ضد التهابه . همینطوری هم نباید بزنی . تب هم داره ؟
گفت : نه .
گفتم : فقط یه اکسپکتورانت بگیر و یک سرم شستشو برای غرغره .
 
شلغمو بگیر ...حجمش بزرگ باشه...توشو با قاشق چایخوری خالی کنه تا کمی مونده به پوستش... یک قاشق غداخوری بهش عسل بریز درشو بذار... بگذارداخل یه لیوان باشه...تا شش ساعت بمونه در کنار بخاری یا جایی که دماش کمی گرمتره.... بعد این مدت حدود یک تا دو قاشق عصاره ته لیوان جمع میشه اون معجون معجزه است...هر شب یه قاشق بخوره بعد بخوابه...البته محتویات شلغم هم همین کارو میکنه ولی اون عصاره فوق العاده است. - پیام رهایی

سلام... ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون - محدثه خانوم

سلام بر شما

 یه نسخه اومد حاوی کپسول کلوفک و ژری لاکت .
پیرمرد وقتی قبض رو گرفت پرسید :چقدر شده ؟
نسخه پیچ : 141000 تومن .
پیرمرد : چرا گرون شد ؟
نسخه پیچ : یه قلمش بیمه نیست .
پیرمرد گفت : نمیخوام نسخه ام رو بدین .
وقتی رفت گفتم : ژری لاکت اینقدر گرون نیست .
  نسخه پیچ گفت : اشتباه کردم .از یه شرکت دیگه زدم .
نگاه به صفحه مونیتورش کردم ژریاتریک فارماتون زده بود .
گفتم : پیرمرده میره جای دیگه می بینه
 
 
می بینه ارزون تره فکر می کنه خواستیم سرش کلاه بذاریم . آبرومون میره . در حالی که یه خطای دید بود - خطای کاربر .

مرد جوان پیش نسخه پیچ اومد .
دفترچه اش رو نشون داد و پرسید : داروی من چیه ؟
 کپی نسخه بود .
نسخه پیچ : من استامینوفن می خونم اما اگه اصل نسخه اش باشه بهتره . صبر کن پیداش کنیم .
کمی گشتند و پیدا نکردند .
نسخه پیچ : فردا بیا تا مسئول اسناد نسخه رو پیدا کنه .
جوان خیال کرد میخواد نسخه رو نده گفت : من نمیخوام شما رو محکوم کنم . میخوام ببینم دکتر چی نوشته . آخه دکتر زیر بار نرفت و گفت من استامینوفن
 
من استامینوفن ننوشتم . الان بچه من تو بیمارستانه .
نسخه اش پیدا شد . آزیترومایسین 100 بود که خیلی شبیه استامینوفن نوشته شده بود .
دستورش هم با خط شکسته جوری بود که هر 4 ساعت خونده می شد ( به جای 24 ساعت )

نسخه پیچ : دکتر برو جلو یه معذرت خواهی کن تموم بشه .
گفتم : من روشو ندارم . فلانی بره .
او هم گفت : من خودم امروز جای دیگه یه دعوا کردم الانم برم جلو می ترسم دعوا بشه .
به هر کی گفتم نرفت تا اینکه یکی از بچه ها گفت : من میرم .
رفت و بعد از 3-2 دقیقه برگشت و گفت : حل شد . آقائه گفت من پیگیری نمی کنم اما اومدم بگم که برای بچه های دیگه دقت بشه .

از این اتفاق خیلی ناراحت بودم .
رفتم تو اینترنت نوشته بود " استامینوفن مثل مار خوش خط و خاله . برای بچه زیر 3 ماه بدون نظر پزشک داده نشه . دوز سمی اون 10 برابر دوز معموله .
یه کم خیالم راحت شد چون دوز دارویی که برای اون بچه نوشته بودیم دو برابر مجاز بود .

آقا داروی دیگوکسین رو از بین داروهاش برداشت و پرسید : این کجاییه ؟
نسخه پیچ 1 نگاه کرد و متوجه نشد .
به من داد .
گفتم : مال شرکت " ریختر " هست اما کشورش ... نوشته " هانگری Hungary" . نمی دونم کجاست .
  نسخه پیچ 2 : هانگری یعنی گرسنه . قاعدتا باید یه کشور آفریقایی باشه !!! شوخی
بعد تو اینترنت جستجو کردیم . مجارستان بود .

یه عراقی یه نسخه ی پوستی آورد .
ظاهرا بعضی از اقلام داروش نبود .
نسخه پیچ صداش کرد تا باهاش صحبت کنه بتونه اون اقلام رو براش تهیه کنه .
نسخه پیچ : حاجی ( با تشدید ج ) ! بعد ادامه داد : عربی گفتم بفهمه !!! حاجی ! کی میخوای بری شما ؟!! ( فقط حاجی رو عربی گفته بود !!! )

نسخه پیچ : دکتر بیا یه مطلب وبلاگی برات تعریف کنم . یکی از بچه های ما که باباش جانبازه یه نسخه پوستی برده منیاد منطقه 1 تایید کنه . کرم دور چشم و...دکتر بنیاد پرسیده خودت مصرف می کنی اونم گفته آره . بعد دکتر گفته چون صداقت داشتی برات تایید می کنم . ازش پرسیدم : فکر می کنی این کار درسته ؟ گفت : خوب بابام که مصرف نمی کنه من مصرف می کنم .
وقتی فهمید نسخه اش 500 هزار تومن شده گفت : چه خوب . عاشقتم بابا . شمام اگه نیاز دارین بهتون بدم !!!
 آقایی از دوستان دکتر داروخونه اومد و سراغ دکتر رو گرفت .
وقتی دکتر اومد سلام علیک کردن و گفت : دکتر ! این چهارمین بسته از این قرصه ( فرمولاین ال 112 ) که مصرف می کنم . اما هیچ اثری ازش ندیدم .
دکتر مکثی کرد و گفت : مگه قراره اثر هم ببینی ؟؟؟ 
آقا : نه دیگه . شرکت ها که پولشونو می گیرن و شمام که هدف گذاریتون رو خدمت به مردم قرار دادین !!! شوخی
 دکتر : با نظر پزشک مصرف می کنی ؟ آقا : آره . دکتر :
 
دکتر : خوب به پزشکت بگو . در جریان باشه . شاید داروتو عوض کنه . ( فرمولاین حاوی فیبر و برای لاغریه )


 خانم : دهن بچه ام برفک زده . 6 ماهشه . دور دهن و زبونش سفیده .
گفتم : بیرون دهن ( لب ها ) ؟
گفت : نه . داخل دهن .
گفتم : موقع شیر خوردن اذیت میشه ؟
گفت : نه .
گفتم : خودت تشخیص دادی برفکه ؟ هر سفیدی که برفک نیست .
گفت : باید برم دکتر ؟
 گفتم : اگه مشکلی نداره نیاز نیست .
گفت : بچه بزرگم اذیتم کرده بود ...
گفتم : بچه تو رو اذیت کرد دهن بچه کوچیکت برفک زده ؟
  گفت : گفتم شاید شیر جوش بهش دادم برفک زده !!!


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ