سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404437
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/5/6 ساعت 10:19 ع توسط دکتر بالتازار


                                          یا حی
نسخه حاوی 5 تا قلم انسولین " لانتوس " و 5 تا " نوورپید " بود .
مرد میانسال : همه رو لانتوس بده چون اثرش بهتره !!! وااااای
گفتم : چه طور ؟ گفت : اون بی حالم می کنه .
گفتم : قبل از غذا حتما باید نوورپید بزنی حالا به میزان کمتر . پزشک باید برات تنظیم کنه .
گفت : لانتوس ها 12 ساعته است .
گفتم : 24 ساعته است و یه غلظت ثابت پایه میده . با خوردن غذا سطح قند خیلی بالا میره و باید انسولین سریع الاثر بزنی
 
گفت : پس 3 تا رپید بده و 7 تا لانتوس .

 آقائه آزیترومایسین 200 خریده بود و اومد پیشم و گفت : آقای دکتر ! سرفه می کنم یه آمپول بده سر و سینه ام باز بشه .
گفتم : آمپول ؟؟؟ شربت میدم .
گفت : شربت گرفتم . این خوب نیست ؟
گفتم : نه . براش شربت زوفا نوشتم .
گفت : اینو ( آزیترومایسین ) پس بدم ؟
گفتم : آره .
  وقتی رفت نسخه پیچ رو توبیخ کردم و گفتم : تو بهش آزیترومایسین رو پیشنهاد داده بودی ؟
گفت : نه . خودش گفته بود .

یه نسخه دکتر اطفال اومد .
داروشو نداشتیم .
نسخه پیچ : کجا پیدا میشه ؟
نسخه پیچ : باید چند دوری بزنی .
آقا : کجا ؟
نسخه پیچ : داروخونه ها .
نسخه پیچ 2 : این دکتر از کجا می فهمه یه دارو نیست اونو می نویسه ؟؟؟
نسخه پیچ 3 : یه وقتی کولیک اید پیدا نمی شد اونو می نوشت . بعد که کولیک اید فراوون شد دایمتیکون می نوشت .
                  مطب داری روش هایی داره .
                  یه روش اینه که مریض هر چی میخواد بنویسی
 
یه روشش اینه که نسخه رو پر کنی از انواع داروها .
یه روش اینه که کلی تزریقی بنویسی .
یه روشم اینه که دارویی بنویسی که براحتی گیر نیاد !!!

به نسخه اش ایراد گرفتیم و ریتالین بهش ندادیم رفت
و نسخه جدید آورد و گفت : آقای من ( پدرم ) 82 سالشه از پزشک اطفال براش نسخه گرفتم .
نسخه پیچ : هو ؟
آقا : آقام 82 سالشه براش از پزشک اطفال نسخه ریتالین گرفتم .
نسخه پیچ : اون مهم نیست . پزشک اطفالم می تونه بنویسه .
  نسخه پیچ 2 در گوشش گفت : داره ما رو مسخره می کنه .
  نسخه پیچ 1 : می دونم .
منم زیر لب گفتم : اونم مثل طفله دیگه. مثل طفل معصومه !!!

نسخه پیچ بیمار رو صدا کرد بیاد داروشو بگیره : خانم فلان ! خانم فلان !
کسی جواب نداد .
نسخه پیچ : بذار ببینم والیبال نگاه نمی کنه !
رفت اون ور داروخونه و صداش کرد .

نسخه پیچ 1 : دارو رو بذار تو یخچال .
نسخه پیچ 2 : فارسی متوجه نمیشه . عراقیه .
  نسخه پیچ 1 : فریزر !!! گیج شدم

 آقا : یه دونه 6.3.3 میخوام .
  نسخه پیچ : بدون نسخه نمیدیم .
 آقا : برای گوسفند میخوام .
نسخه پیچ : به آدما که نمیدیم حالا برای گوسفند میخوای برو اون ور بگیر !

 آقا داروشو گرفت و گفت : چرا آسپرین 81 ( خارجی ) رو تو پاکت ریختی ؟
نسخه پیچ : 100 تا نوشته . قوطیش 365 تائیه . می گفتی دکترش 365 تا بنویسه .
آقا : دکتر سرش نمیشه . 4 نفر با هم کار کردن تا تونستن بخونن چی نوشته !!! وااااای

 نسخه پیچ : دکتر ! این آقا میگه بدنش درد می کنه . شرحش اینه که یه تریلی از روی بدنش رد شده .
جوان حرف نسخه پیچو اصلاح کرد : اینی که گفت بدن بار بود .
لبخندی زدم و گفتم : تریلی با بار رد شده ؟!!
گفت : آره .

نسخه پیچ بیمار عرب رو صدا زد : جمیله عباس .

شوهرش جواب داد : نعم ( بله ) . 

نسخه پیچ : بیا . ال-بیا !!! شوخی

 


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ