سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404471
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/5/6 ساعت 10:16 ع توسط دکتر بالتازار


                                    یا حی
پیرمرد : اگه داروهایی که تو خونه دارم بیارم بگم اینا رو ندین - دفعه بعد که نسخه داشتم - سختتون نمیشه ؟
گفتم : نه . اشکال نداره . اسماشونو بنویس و با خودت بیار .
گفت : اسماشونو بلد نیستم .
گفتم : پس یه ورق از هر کدوم بیار .
  ادامه داد : کلی دارو تو خونه هست . شاید یکی بیاد هون دارو رو بخواد و نداشته باشین . گناه داره . درسته واسه ما مجانیه ( بیمه مکمل داشت ) ولی خدایی هم اون بالا هست .

جوان : آزمایشگاه بیمارستان فلان آزمایشگاه معتبری هست ؟ آزمایش تخصصی برام نوشتن .
گفتم : دکترت نگفت کجا بری ؟
 گفت : بیمارستان از نظر هزینه برام به صرفه تره .
گفتم : یه آزمایشگاه هست تو صفائیه .
گفت : اون خیلی گرونه .
( و این نگرانی همچنان باقی است . وظیفه وزارت بهداشت استاندارد کردن آزمایشگاه هاست اما ... )

جوان : یه آموکسی سیلین بده .
نسخه پیچ : میخوای بدون تجویز پزشک مصرف کنی ؟
جوان : آخه چیزیم نیست . یه کم داره گلوم درد می گیره !!!
نسخه پیچ : چیزیت نیست که نباید آموکسی سیلین مصرف کنی . یه ادولت کلد بخور و با یه آب نمک رقیق شستشو بده .
                برو اون ور یه آب نمک رقیق بگیر !!!
گفتم : آب نمک ؟ بگو سرم شستشو .
نسخه پیچ : خودش باید عقلش برسه !!!

 نسخه پیچ بیمار رو به من ارجاع داد .
آقا : دکتر سلام . این دارو رو تازه دکتر برام نوشته . برای چیه ؟ آرامبخشه ؟
گفتم : داروی اعصابه . کاربردهاش زیاده .
مرد تشکر کرد و رفت .
نسخه پیچ : دکتر ! اینو منم که بلد بودم بهش بگم داروی اعصابه !!!

یه نسخه روانپزشک اومد .
قلم آخر ناخوانا بود .
از پذیرش پرسیدم : قلم آخر چیه ؟
او هم به نسخه پیچی که نسخه رو حاضر کرده بود ارجاع داد .
نسخه پیچ : من نخوندم . شما نمی خونی ؟
 با تمسخر گفتم : ایزوگام 100 !!!
از پیرمرد صاحب نسخه پرسیدم او هم گفت " ایزوگام " !!!
نسخه پیچ یه لحظه جرقه ای به مغزش زد و گفت : آها ." ایزی کام " .
 گفتم : چطوری ؟؟؟
گفت : همینطوری ... حدس زدم .
 
Isogam کجا و Isicom کجا ؟؟؟

خدا رحم کنه به بیماران با این دستخط های خواندنی پزشکان!! - *ابرار*

نسخه پیچ 1 : دیشب من یه شیشه زینک پلاس ( شربت تقویتی ) شکوندم . هر چی هم خواستم بخورم نتونستم .
  نسخه پیچ 2 : لیس می زدی روی زمینو ... عین سگ !!!

 نسخه پیچ : برین پیش دکتر .
آقا : یه سفالکسین میخوام برای بچه .
گفتم : مشکلش چیه ؟
گفت : صداش گرفته .
گفتم : سنش ؟
گفت : 3 ماهه .
گفتم : زیر 2 سال اصلا خوددرمانی نکنین چون اینا زود بیمارستانی میشن .
تشکر کرد و رفت .
گفتم : بعد از 2 سال هم اگه اومد میگم زیر سن مدرسه هم خوددرمانی نکنین .
نسخه پیچ : آره . اینم حرفتو گوش می کنه . الان میره داروخونه دیگه می گیره !!!

نسخه پیچ : برو پیش دکتر هر چی تجویز کرد بهتون بدیم .
خانم : لب دخترم تبخال زده . نگاه کنین به زردزخم تبدیل نشده باشه !!!

زن جوان اومد پیشم و پرسید : من باردارم . صورتمو با چی بشورم ؟!!
( نسخه پیچ : من باردارم میخوام برم خونه با تاکسی برم یا اتوبوس ؟ این دقیقا سوالش مثل این بود . )

 داشتم از بچه ها برای یه اردوی دانش آموزی ( مشهد ) کمک جمع می کردم .
نسخه پیچ : هر کس به اندازه لانه کبوتری مسجد بسازه خدا در بهشت یه لونه کبوتر بهش میده !!! وااااای
گفتم : با دهن روزه ؟؟؟
 گفت : من که انشا نکردم املا کردم !!!


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ