سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404450
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/4/8 ساعت 12:40 ص توسط دکتر بالتازار


                                          یا حی
گفتم : روزه داری ( با این دمای 42 درجه ) خیلی هم  سخت نیست .
  نسخه پیچ : نه . واسه ما نه ( زیر کولر ) ولی برای یه عده ای خیلی سخته . بنایی که داره تو آفتاب بیل می زنه !!!

 نسخه ای اومد از یه فوق تخصص گوارش .
آمپول ونوفر نوشته بود و سرم قند و نمک . سرم رو عوض کردم و نمکی گذاشتم تا مناسب آمپول ونوفر ( آهن ) باشه .
نسخه پیچ موقع رد کردن نسخه گفت : رئیس دانشگاه نمی دونه که " ونوفر " رو تو سرم قند و نمک نمی زنن ؟؟؟ وااااای

در مضرات پلاستیک صحبت می کردیم : ریختن غذای داغ تو پلاستیک - آب بطری - قرار دادن بطری آب در فریزر ...
آقایی از مشتری ها که صدای ما رو شنید گفت : حاج آقا ببخشید با این فرمایشاتی که شما کردین بهتر نیست یه شهاب سنگی - چیزی بیاد کره زمینو با همه آدماش نابود کنه ؟ ... راه میریم سرطان می گیریم غذا می خوریم سرطان می گیریم !!!

نسخه پیچ که صبح ها کارمند مرکز بهداشته و عصرها میاد داروخونه گفت : خدا رحمت کنه احمدی نژاد رو . اقلا تو ماه رمضون ساعت کار کارمندا رو کم می کرد ... کارمندا کار که نمی کنن بذار کمتر آب و برق مصرف بشه !

 
(( توضیح اینکه این نسخه پیچ از نظر سیاسی ضد احمدی نژاده . ))

یکی از بیمارانی که نسخه دستوری میاره و با پشتوانه بیمه مکملش هر دارویی رو میخواد بگیره 2 تا قوطی داروی جدید رو تو ویتریت ما دید .
از من پرسید : این داروها چیه ؟
گفتم : تقویتیه .
 کاغذ و خودکارش رو دراورد و گفت : اسمشو برام بنویس .
گفتم : من نمی نویسم . دکتر خودش اینها رو می شناسه . آدم که نباید بره به دکتر بگه برام چی بنویس .
گفت : زورت میاد بنویسی ؟
 گفتم: آره .
گفت :از قیافه ات هم پیداست که اهل خیر نیستی !!!
 
 نسخه پیچ گفت : می دونه که بنیاد همه چیز رو تایید می کنه . هر کوفتی رو . 

نسخه پیچ تو تلفن به خانومش گفت: نه . افطاری نمیریم . بایستی زودتر می گفتن .
گفتم: ما که تو این 30 روزه هیچ جا افطاری نمیریم افطاری هم نمیدیم . چرا اگه ساده برگزار می کردن می شد . 17 ساعت روزه داری و ... گفتن ثواب داره ولی این افطاری های ما ثواب نداره . این سفره های تشریفاتی .
نسخه پیچ 2 : یه بار مادرم افطاری دعوت کرد فقط آش درست کرد و نون و پنیر .
گفتم : آفرین .
ادامه داد : همه می پرسیدن " دیگه چیزی نیست ؟ " 

 مادرمم می گفت : افطاری بود . شام که دعوت نبودین .


جوان لبنانی با چشم های قرمز اومد داروخونه .
قطره ای می خواست برای حساسیت .
نسخه پیچ عرب زبان ما سخنان او را ترجمه می کرد .
گفتم : ترشح داره ؟ حساسیت به چیه ؟ شاید به خاطر گرما و خشکی هوا و سفر به این شهر کویری باشه .
 جوان گفت : به خاطر میوه ای است که خوردم . میوه " کرز " .
مترجم گفت : کرز چیه سیدی ؟ عفوا .
گفت : دوار - احمر - عود !!! ( گرد و قرمز با یک چوب ) .
  مترجم نفهمید .
 
جوان به انگلیسی گفت : " چری " . منظورش رو دریافتم . منظورش آلبالو ( بلک چری ) بود .
مترجم گفت : لبنانی ها زبونشون خیلی سخته . کلمات خودساخته زیاد دارن . کل مدیترانه ای ها .


نسخه پیچ 2 گفت : به جای اینکار کاغذ می دادین دستش نقاشی اون میوه رو بکشه .

همون کرز درسته... به فصیح کرز میشه... بله لبنانی ها و کلا در هر لحجه ای به جای بعضی حروف، حروف دیگه به کار میبرن - نت بانو

مثلا اگه درست یادم باشه با اینکه عرب ژ نداره در بعضی کلمان لبنانی ها به جای ز..ژ میگن یا مصری ها به جای ظ..د میگن در بعضی کلمات..خوب یادم نیست دکتر...لهجه ست دیگه مثل فارسی خودمون - نت بانو

 پیرمرد : مزاحم شما می تونم بشم ؟
گفتم : بفرمایید .
گفت : لباس کار میخوام .
گفتم : برو از اون طرف بگیر .
یواش گفت : " کاپوت " ولی همه حساس شده بودن که لباس کار چیه .
نسخه پیچ : چه دکتریه . لباس کارو بلد نیست !!! شوخی

 آقایی اومد و یه بسته قرص کلومیفن رو پس آورد و به نسخه پیچ گفت : خانوم ! این دارو که شما گفتین شک دارم به دکترم نشون دادم گفت " من اصلا چنین دارویی ننوشتم " . اگه می خوردم چی می شد ؟!!
من که از همه جا بی خبر بودم گفتم : کلومی پرامین و کلومیفن 6 حرف اولش مشترکه . هم دکتر باید با دقت بیشتری بنویسه هم ما باید بیشتر دقت کنیم .
خانم بیمار دیگه ای هم که اونجا بود گفت :نسخه منم ببینین خیلی شلوغ نوشته . اشتباه نشه .
 
نسخه پیچ : اشتباه نمیشه . دارم می بینم . اون موردم خودم به مریض گفتم برو نشون بده و الا از کجا می دونست ؟؟؟

 نسخه پیچ خانم : دکتر ! این آقا یه قرص جلوگیری میخواد که تو ماه رمضون بشه استفاده کرد .
گفتم : تا حالا مصرف کرده ؟
  آقا : 3-2 بار .
گفتم : مرتب می خوره ؟
گفت : نه . میخواد برای ماه رمضون . ضررش کمتر باشه .
  گفتم : چه بدعتهایی درست می کنن .
گفت : نخوره بهتره .
فتم : آره . اگه خدا می خواست جور دیگه ای قرار می داد . بذار روال طبیعی باشه .

 نسخه پیچ : پوکساید ( کلردیازپوکساید ) خواب آور هم هست ؟

گفتم : ضد استرسه .

ادامه داد : عموم که از دنیا رفته بود خانواده اش گفتن " تو که تو داروخونه کار می کنی یه قرص خواب آور به ما بده تا فردا بتونیم تو مراسم شرکت کنیم " . من هم بهشون پوکساید رو معرفی کردم .  نه تنها نخوابیدن تا صبح گریه کردن !!! من اون موقع تازه اومده بودم داروخونه . همه اومدن به من گفتن " مرده شور تو رو ببره با اون قرص دادنت ".

 
نسخه پیچ 2 : بعد هیچی هم نگفتی که من بلد نیستم . ها ؟؟؟

 

گفتم : منم سال 2 داروسازی که بودم یه شب برای مادربزرگم این قرصو تجویز کردم تا صبح خوابش نبرد .


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ