سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 49
کل بازدید : 1403566
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/8/24 ساعت 9:54 ص توسط دکتر بالتازار


                                      بسم الله
ما در دادن داروهای اعصاب خصوصا به افراد جوان محدودیت داریم ...
خانمی زنگ زد داروخونه و با نسخه پیچ صحبت کرد : آقای @ ! بچه ام رو فرستاده بودم چرا بهش دارو ندادین ؟
نسخه پیچ : نمی دونستم برای شماست . شما همیشه قبلش زنگ بزنین اطلاع بدین .
پرسیدم : چی می گفت ؟
  گفت : کلونازپام 1 می خواست . پسرش رو فرستاده بود . این خانم شوهرش مرده این دارو رو مصرف می کنه .
 
نسخه پیچ ادامه داد  : یه خانومی هم چندسال پیش زنگ زد و خیلی از ما تشکر کرد . گفت " شوهرم اومده بود داروخونه و شما بهش ترامادول ندادین - یه آشنای نزدیک شما رو فرستاد بازم ندادین . شوهرم معتاده بهش ندین " . 

زن افغانی که بچه کوچیک بغلش بود از ما داروی سرفه می خواست .
گفت : بچه ام سرفه داره و آبریزش بینی .
گفتم : سرفه اگه شدیده باید ببری دکتر . اگر تک و توکه نیاز به دارو نداره .
2 بار تکرار کردم و او هم حرف خودشو می زد .
گفت : به من دارو نمیدی ؟
گفتم : نه دیگه .
 نسخه پیچ : خانومه میگه قبلا برای چشم بچه ام قطره دادین . چشم بچه ام خراب شد !
^ 95/8/21 
گفتم : پس چه مرضیه که اصرار به دارو داره ؟ ازش بپرس اگه بینی بچه اش کیپه قطره سدیم کلراید بهش بده .
 گفت : نه .
گفتم : پس شربت کتوتیفن بهش بده برای حساسیت .

 یکی از فامیلامون یه بچه 4 ساله داره .
این پسر گاه گاهی دست به طرف گوشش می برد و می گفت : آخ .
وقتی مادرش می پرسید : چی شده ؟
  می گفت : هیچی . الکی گفتم .
مدتی گذشت .
بیماری شدیدتر شد .
وقتی دکتر بچه رو معاینه کرد گفت : گوش بچه عفونت داره و 25 درصد کاهش شنوایی پیدا کرده .
( علت این تاخیر ترس بچه از دکتر بود . پس بیماریشو پنهان می کرد )
^ 95/8/21
به نظر شما ، راه حل چیه ؟ راهکار اینکه ترس کودک از پزشک از بین بره ؟

+ گل نرگس کودکان را از آقای دکتر نترسانید بلکه به آنها آموزش دهید دکتر دوست شما است ودشمن بیماری است گلم - عارفانه های یک دوست

+عارفانه های یک دوست حال حتما باید آقای دکتر باشد ؟! ‌ منظور من ترساندن نبود گلم ! مسلم است در ترساندن عامل ، خود ما هستیم ! - * گل نرگس *

مادرها باید به بیماری بچه هاشون حساس تر باشن ... بچه ها رو هم نباید از چیزهای موهوم یا واقعی ترسوند .
شاید بشه با قصه های خوب ترس بچه ها رو کم کرد .
در مورد آمپول و درد اون هم باید واقع بین بود .
بچه رو نباید از دکتر و آمپول ترسوند .
وقتی بچه گریه می کنه بهش بگیم دردش یه کوچولو ادامه داره و زود خوب میشه .
از سلامتی و تاثیر مثبت دارو بگیم .

متشکرم اما حرف من ترساندن نیست بیشتر ترس ذاتی درون خود کودکه . - * گل نرگس *

البته کودک استرس بزرگترها رو دریافت می کنه .
حتی در دوران جنینی هم همینطوره .
اگه ترس بیمارگونه باشه باید با روان شناس و روانپزشک صحبت بشه .
متشکر - * گل نرگس *


 نسخه پیچ با اعجاب از کار خودش تعریف می کرد : دکتر ! اون خانومه که اومد داروخونه دیدی ؟ می گفت " من هر چی دکتر رفتم و داروهاشو خوردم خوب نشدم تو به من پنتوپرازول و فاموتیدین دادی . الان 2 هفته است که خوبم " .
گفتم : چرا 2 تا رو با هم دادی ؟؟؟ ( یه نوع کافی بود ) ... قبلا چی می خورده ؟
گفت : امپرازول + آموکسی سیلین + مترونیدازول . نسخه رو هی می برد مطب تجدید می کرد . 2 ماه بود که این داروها رو می خورد ! وااااای
^ 95/8/21
تا بیماران ما کارت الکترونیکی درمان نداشته باشن همینطور درمان های کور و پرهزینه خواهیم داشت .

نسخه پیچ به مسئول خرید گفت : سلکسیب 100 رازک ( شرکت داروسازی رازک ) بگیر .
مسئول خرید : سلکسیب گرفتم اما از شرکت دیگه . تا اینا تموم بشه بعد دوباره بگیرم .
نسخه پیچ : یه پیرمرده قبول نمی کنه . شرکت های دیگه رو نمی پذیره . میگه " شما میخواین زن منو بکشین " .
مسئول خرید : این که لطفیه در حقش . شوخی
نسخه پیچ : نه . بر عکس . خیلی زنشو دوست داره . میگه اگه اون نباشه من آب و غذا ندارم .

پرمصرف ترین داروی بدون نسخه ( OTC ) داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستند .
ایندومتاسین و بروفن و مفنامیک و ...
نکته مهم در مورد این داروها رعایت دوره درمان است .
چه بسا پزشک برای زمان کوتاهی این داروها را تجویز کند و بیمار بدون اجازه برای ماه ها و سال ها آن را مصرف کند .


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ