سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 1404110
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/6/24 ساعت 2:43 ع توسط دکتر بالتازار


                                بسم الله
آقا : یه بسته سفیکسیم بده .
نسخه پیچ : برای چی ؟
آقا : رفته دکتر . مصرف کرده باید ادامه بده .
ن : یه دوره مصرف کرده دیگه نباید ادامه بده .
آقا : اهل  تهرانن . بی فرهنگ نیستن !
ن : من نگفتم که بی فرهنگن .
  آقا : بیا زنگ بزنم با خودش صحبت کن .
زنگ زد و گوشی رو داد به نسخه پیچ و گفت : بیا صحبت کن . من سر در نمیارم که .

 
نسخه پیچ پشت تلفن به او گفت : مصرف نکن یه دوره مصرف کردی ... چی ؟ بیمار مصرف نکرده ؟ پس رو چه اساسی گفتی سفیکسیم بگیره ؟؟؟


 پیرمرد یه ورق مصرف شده کوآموکسی کلاو دستش بود .
گفت : این قرصو به من بدین .
نسخه پیچ : برای چی ؟
گفت : حساسیت !
ن : این برای حساسیت نیست که .
پیرمرد : هر دارویی می خوره خوب نمیشه . یه ورق از این قرص میندازه خوب میشه ! یه بسته به ما نمیدی ؟
ن : نمیشه .
پیرمرد : حالا شما یه بسته به ما بده ! ضرر که نداره ! گفتم : چرا ضرر نداره . اگه ضرر نداشت که بهت می دادیم .
 
پیرمرد قرص رو برای سینوزیت می خواست . با همون درمان ناقص و غلط . به او توصیه کردم مرتب از سرم شست و شو استفاده کند .


آقا : 2 تا سرم رینگر بده .
 نسخه پیچ : برای چی ؟
آقا : برای دام . دکتر گفته .
 ن : کدوم دکتر ؟
آقا : فلانی . 4 تا سفتریاکسون هم بده .
همزمان نسخه پیچ داروخونه دامی هم اونجا بود .
حرف مرد رو تایید کرد .
پرسیدم : چرا رینگر ؟   چرا سرم نمکی نباشه؟
گفت : رینگر خوب جواب میده !
گفتم :آخه اینا با هم تداخل داره .
 گفت : پس جدا بزنن . قاطی نکنن .
گفتم : جدا هم نمی تونن بزنن ( باید24 ساعت فاصله باشه )
 
نسخه پیچ ما گفت : پس فعلا سرم ها رو ببر ( تا بعد )

 نسخه پیچ : دکتر ! مریض میگه وقتی خربزه می خوره تنش خارش می گیره . صابون میخواد .
من هاج و واج نگاش کردم .
گفت : چی شده ؟ مریض داره میگه .
گفتم : آخه صابون چه ربطی داره . بیماری قارچی نیست که صابون ( گوگرد ) بدیم . قرص باید بخوره .
گفت : میگه قرص نمیخوام . صابون میخوام !
گفتم : قرص داره و شربت . اگر نخواست دیگه چیزی نداریم .
بپرس اگه شربت میخواد بهش هیدروکسی زین بده .

 مرگ بر گرگ های خون آشام حجاز ... آل سعود
مرد میانسال : پیروینیوم دارین ؟
  نسخه پیچ : شربتشو داریم .
مرد : چنده . ن : 12000 تومن .
مرد : گرونه . قرصشو ندارین ؟
ن : نه . قرصش سال هاست تولید نمیشه .
مرد : نیکلوزاماید چی ؟
رفتم جلو و گفتم : برای چی ؟
مرد: کرمک .
گفتم : برای کرمک نیست .
مرد : برای چی هست ؟
گفتم : برای کرم کدو .
گفت : پیروینیوم چی ؟
گفتم : برای کرمک هست .
گفت : برای کرم روده میخوام !
گفتم: همینطوری که قرص نمی خورن .وااااای


 نسخه پیچ تکه کاغذی رو از دست مراجعه کننده گرفت و رفت دارو رو بیاره " تریپل سولفا شرکت بهسا " .
گفتم : کرم واژینال از روی کاغذ پاره ؟؟؟
گفت : برای راننده مونه !
گفتم : اگه رودرواسیس داری براش ببر و بگو بدون اجازه پزشک مصرف نشه .
ن : دکتر نوشته ؟
راننده : نه . یکی مصرف کرده خوب بوده .
ن : اینطوری مصرف نکنه .
آقای راننده منصرف شد و رفت .
ن : ببین مردم چه جوری دارو مصرف می کنن .

 نسخه ای از پزشک مجاور اومده بود با دستور عجیب و غریب :
لوسیون بتا _ روز در میان 1 بار ) محلول کلیندامایسین ( روز در میان 1 بار ) کپسول داکسی سایکلین 30 عدد ( روزی 2 تا )
به مریض گفتم : فعلا کپسولو نبر . ابتدا محلول کلیندامایسین رو صبح و عصر مصرف کن تا چند ماه اگه جواب نگرفتی مرحله بعد آنتی بیوتیک خوراکیه .
رفت با دکتر صحبت کرد .
دکتر هم زنگ زد داروخونه و گفت : من دکترم . هر چی نوشتم شما باید بدید !

مرد میانسال : یه سلکسیب 200 بده و یه پیروکسیکام .
نسخه پیچ : پماد یا کپسول ؟
مرد : کپسول .
رفتم جلو و گفتم : چرا دو نوع مسکن ؟؟؟ یکیش کافیه .
گفت : برای مادرم میخوام . سلکسیب رو برای سردردش می خوره پیروکسیکام رو برای پادرد !
براش توضیح دادم که همون سلکسیب برای هر دو مورد کافیه و مصرف چند نوع مسکن فقط عوارض رو بالا می بره .

 از دور صدای مرد رو می شنیدم که می گفت : برای یه سرماخوردگی 280 هزار تومن خرج کردم .
7 بار رفتم دکتر این هشتمین باره .
بلد نیستن . یکی میگه حساسیته . یکی میگه ...
بغل دستیش گفت : لابد باید دوره اش بگذره .
مرد ادامه داد : این دفعه خوب نشدم میرم قم .

 مرد میانسال : یه بسته چرک خشک کن دندون بده .
نسخه پیچ : چرک خشک کن نسخه ایه .
مرد : دکتر داده به من ساخته . یکی بده .
نسخه پیچ : چند رقمه .
مرد : فلانی ( نسخه پیچ ثبلی )  بود می داد .
ن : من نمی دونم چی باید بدم .
این قدر صحبت رد و بدل شد که نسخه پیچ 2 اعصابش خورد شد و رفت یه بسته قرص پنی سیلین وی آورد و بهش داد .
گفتم : چرا دادی ؟؟؟
گفت : هر چی میگیم نمی فهمه . آخرش هم باید فحش بده و دعوا کنه .

 خانمی اومد داروخونه و پرسید : سفیکسیم دارین ؟
نسخه پیچ : فراوون .
خانم : چنده ؟
ن : نسخه میخواد .
خانم : نسخه دارم .
ن : خوب نسخه رو باید ارائه بدی .
خانم : بیار ببینم .
ن : نسخه .
خانم : اول بده ببینم تا نسخه رو بیارم !
ن: چند مدل داره -100-50 .
خانم : 100 بیار .
ن : نسخه باید باشه .
خانم : جمکران میرم می گیرم .
ن2 که اعصابش خورد شده بود گفت : ضرر داره اگرنه 4 لیتری درست می کردن .

 نسخه پیچ : پسرعموم می خواست بره عمل پیوند ریه بکنه . می گفت " به جای اینکه به من روحیه بدن و بگن خوب میشی . یه کاغذی آوردن و گفتن اینو امضا کن که اگه مردی از ما شکایت نکنی !

بعد کاغذی آوردن که اگه مردی اعضایت رو به دیگران اهدا کنیم .

بعد کاغذی آوردن که اگه مردی کالبدتو بشکافیم ببینیم چرا پیوند موفق نبوده !

کلا روحیه منو شستن گذاشتن کنار .

اظهار اعجاب کردم .

گفت : واقعا . الان زنده است . این دفعه اومد داروخونه نشونت میدم .

^ 95/6/19
بازم من شانس آوردم می خواستن عملم کنن این چیزا نیاوردن پیش خودم بردن پیش پدرم - عمو آیینه سکندر


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ