سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 59
کل بازدید : 1404345
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/6/24 ساعت 2:37 ع توسط دکتر بالتازار


                                        بسم الله الرحمن الرحیم
نسخه پیچ منو صدا زد : آقای دکتر ! این آقا مترونیدازول میخواد . میگه 20 تا 20 تا می خورم برای معده !
رفتم جلو .
جوان : من 2 سال پیش HP ( عفونت معده ) داشتم مترونیدازول و چند داروی دیگه برام تجویز شد . تیترم زیر 15 شد .
دکترم گفت " هر موقع احساس کردی علائمی داری بخور " .
 گفتم : به تنهایی ارزش نداره . رژیم 3 دارویی یا 4 دارویی لازمه و ...
گفت : الان شما به من میدید این دارو رو ؟!  وااااای
گفتم : نه .

جوان : یه دارو برای دل درد بچه بدین .
 نسخه پیچ از من پرسید : چی بدیم ؟
گفتم : دل درد باید معاینه بشه .
جوان : استامینوفن دارین ؟
ن : آره .
رفت بیاره .
گفتم :استامینوفن فایده ای نداره ها .
جوان : قطره اش رو بده .
 گفتم : عرق نعنا براش خوبه .
قبول نکرد .
شربت " رکولیک " رو پیشنهاد دادم ( بابونه آلمانی + عسل ) برای اسپاسم-زخم گوارشی-نفخ و سوء هاضمه )
وقتی قیمتشو شنید -11000 تومن - منصرف شد .
 
ما هم راضی تر بودیم . چون درد خودش یه علامته برای بررسی بیشتر توسط پزشک .

 پیرمرد داشت با نسخه پیچ حرف می زد .
توجهم جلب شد .
رفتم جلو و گفتم : قصه چی بود ؟
گفت : یکی بهم گفت شب میخوابی زیر پات بالش بذار . گذاشتم خوب شد . پام ورم داشت - درد می کرد . اینهمه دکتر رفتم هیچکی بهم نگفت !
با خودم گفتم : این ساده ترین توصیه بود . چرا پزشک ها از این توصیه غفلت کردن ؟؟؟


خانمی نسخه ی بچه اش رو آورد داروخونه .
گفت : آقای دکتر ! اینم ببین چی نوشته . اینو صبح بردم - اونو عصر . کدوم بهتره ببرم ؟
گفتم : اسهال داشت ؟
 گفت : نه . مخاط بود . روزی 2-1 بار دستشویی میره .
بعد از مکثی گفت : اون یکه چرک خشک کن داره بده . دکتر عصر گفت " گوشش التهاب داره " صبحی آزمایش مدفوع نوشت .چون مدفوع نکرده بود شنبه میرم آزمایش میدم .
گفتم : نمیشه بعد از چرک خشک کن آزمایش بدی .
 
ادامه داد : صبحیه گلوشو دید و گفت " گلوش خوبه "
( داروی صبح : درمانگاه : بروفن+زینک+ا ار اس )
( داروی عصر : مطب : آمپی سیلین تزریقی +آزیترومایسین+دیفن هیدرامین+ بتامتازون تزریقی )
خانم سرگردان بود و ما هم چه می تونستیم بگیم ؟

نسخه پیچ : شاید اونایی که تو مطب شخصی هستن بیشتر وقت میذارن .
نسخه پیچ 2 : اونایی که تو درمانگاه ها هستن میخوان وقت بگذرونن و برن .

متاسفانه ... - * گل نرگس *


 مرد میانسال : یه چرک خشک کن بده .
نسخه پیچ : چرک خشک کن رو محدود کردن . برای چی میخوای ؟
مرد : یه قوی شو بده . برای دندون . آمپی سیلین ... آموکسی سیلین .
ن : آموکسی که قوی نیست . دکتر برات ننوشته ؟
 مرد : دیروز دندون کشیدم . نفهمید . اونی که درد داشت نکشید . اونی که سیاه بود کشید !
ن : دهانشویه ببر .
مرد : نه . فایده نداره . شما رو دنده لج افتادی .
ن : نه خدا شاهده . دکتر بهت نداد من چی بدم ؟
 
مرد دوباره تکرار کرد : شما افتادی رو دنده لج .
و نسخه پیچ هم دوباره قسم خورد . اما مرد توجیه پذیر نبود .

 به جای آمپول کتورولاک ( مسکن درد ) پروژسترون دادیم.

تزریقاتی آمپول رو شکست ولی موقع زدن متوجه شد .

مریض آمپولو پس آورد تا عوض کنیم .

کسی که نسخه رو تحویل مریض داده بود اومد عقب و گفت : این دو تا دارو رو کنار هم نذارین . اشتباه میشه .

نسخه پیچ هم انداخت گردن من و گفت : دکتر چک کرده .

گفتم : همه باید چک کنن اما اونی که نسخه رو می پیچه بیش از 50 درصد موثره . اونی که می پیچه-اونی که دستور می زنه .

اونی که قیمت می زنه و اونی که دارو رو تحویل میده همه باید کنترل کنن .
نسخه پیچ 1 : من چشمم نمی بینه . اینقدر ریزه نوشته هاش .
نسخه پیچ 2 : اگه می زد هیکلش آرنولدی می شد .  


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ