سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 49
کل بازدید : 1403561
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/5/24 ساعت 5:23 ع توسط دکتر بالتازار


                                                        بسم الله الرحمن الرحیم

مشتری : آمپول 5000000 دارین ؟ ( برای دام می خواست )
نسخه پیچ که با او رودروایسی داشت : دکتر ! یه دونه بدیم ؟
گفتم : طبق مقررات .
به زبان ترکی به آقای مشتری گفت : سحر گل !
( یعنی صبح بیا بهت میدم )
خنده ام گرفت .
گفتم : فردا رو آنتنی .



پسر 14 ساله نسخه شو داد .
پرسیدم : سرمی که دکتر نوشته تزریقیه یا شستشو ؟ ( قید نشده بود )
پسر : من که دکتر نیستم بدونم !
گفتم : همین یک کلمه رو بدونی دکتر میشی ؟
گفت : بسته به شانس آدمم داره !
نسخه پیچ از حاضرجوابی پسر خوشش اومد و گفت : احسنت احسنت .


 پیرمرد دارویی خواست و نسخه پیچ گفت : آقای دکتر ! آقا کپسول میخوان .
  گفتم : بفرما .
  پیرمرد : یه بسته کپسول 500 بده .
گفتم : اون باید پزشک اجازه بده مصرف کنی .
رفت و زیر لب می گفت : باید التماس کنی .
ن : هوای پیرمردا رو داشته باش . تحمل شنیدن " نه " رو ندارن . میگن پیرا مثل بچه کوچیک میشن . درسته ؟


اینم یه نسخه ی قشنگ که توسط یه پزشک عمومی نوشته شده :
( برای اهل فن میگم )

 Surang Ansulin   N=30
Ansul Rigular    3  
 

جوان : 10 تا سفیکسیم بده .
  نسخه پیچ : نسخه میخواد .
جوان : همیشه مصرف می کنم !
ن : همیشگی نیست . دوره داره .
جوان : یه بسته بده . لوزه دارم .
ن : دارویی نیست که بتونم بدون نسخه بدم .
  جوان : آموکسی چی ؟!!

 
(متاسفانه درک درستی از آنتی بیوتیک و نحوه عمل اون در مردم وجود نداره . فکر می کنن هر دارویی برای هر بیماریی مناسبه . )

جوان : کوآموکسی کلاو بده .
  نسخه پیچ : کوآموکسی کلاو ؟؟؟
جوان : آره . سردرد داره .
ن :سردرد داره مسکن بگیر .
جوان : نه . پس آموکسی سیلین بده .
  ن : اونم نمیشه .
جوان : گفته یکی از این 3 تا رو بگیرم " سفالکسین یا آموکسی سیلین یا کوآموکسی کلاو " !
به من ارجاع دادن گفتم : اگه سینوزیت باشه بهترین کار شستشو با سرم نمکیه .
زنگ زد به اونی که فرستاده بودش داروخونه .
 
گفت :  الو حامد نمیدن ... هه هه ... درمانگاه بسته بود . رفتم داروخونه ...
( یعنی درمانگاه میدن . خیلی جاها میدن . مشکل ما فرهنگیه . از پزشک و داروساز و پرسنل داروخونه و مردم مصرف کننده دارو )

پیرمرد موقع گرفتن داروهاش پرسید : انسولینم خودکاریه ؟

نسخه پیچ : نه . خودکاری بخوای باید بگی دکتر بنویسه .

پیرمرد : نه . نمیخوام . یه بار نوشته بود نتونستم استفاده کنم همه شو دور ریختم ... 5-4 تا بود .

 
(اینم یک راه اتلاف دارو . سیستمی نیست که داروها به داروخونه برگرده .
تازه چطور ممکنه دارو تجویز بشه بدون آموزش بیمار و اطمینان از پذیرش بیمار ؟؟؟)


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ