سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 1404114
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/5/5 ساعت 12:15 ع توسط دکتر بالتازار


                                       بسم الله الرحمن الرحیم
2 تا داروخونه دامپزشکی تو منطقه مون داریم ولی با این حال مردم بیشتر تمایل به داروهای انسانی دارن .
ما هم گاهی با اونا صحبت می کنیم و سعی می کنیم جلوی مصرف خودسرانه چرک خشک کن ها  رو بگیریم .
نسخه پیچ که خودش فوق دیپلم دامپزشکی خونده گفت : داروی انسانی خوبه .
گفتم : چرا ؟
گفت : دامی که همه راه ها رو رفتن و خوب نشده یه سفازولین تو رگ گردنش می زنن . اگه خوب شد که چه بهتر و اگه نشد میره کشتارگاه .
 
اما اگه تو عضله اش بزنن سیاه میشه گوشت رد میشه . 5 میلیون تومن می پره !

ادامه داد : تو کشتارگاه هم دکتر نیست که .  اکثرا این کارآموزا هستن ( هم دوره ای های ما ) .
ظاهر گوشت که قرمز باشه تایید می کنن .
حتی تو داروخونه دامپزشکی هم اکثر اوقات دکتر نیست .

( یعنی اینقدر سخت نگیر ! )

منم برای مرغ مینام کلی دارو گرفتم خب نشد سرماخوردگی قرصش رو تو ابش ریختم خب شد !!!!!!. - *لیلا*

زنگ زدم به مطب .
گفتم : آقای دکتر ! نامه از دانشگاه اومده که شیاف دیکلوفناک برای تب بچه ها داده نشه .
عوارض گوارشی داره . ممکنه خونریزی بده .
گفت : من به تجربه خودم بیشتر اعتماد می کنم تا نامه دانشگاه !
  شما هم ندین من خودم میارم تو مطب به مریضام میدم !
اگه شب بچه تشنج کنه بابای بچه با بیل میاد سر من !


جوان : یه چرک خشک کن بده هم برای گوش خوب باشه هم برای دندون !
 اونو به من ارجاع دادن و گفتن : دکتر ! داماد راننده سرویسمونه . ببین چی میخواد !وااااای
جوان سوالشو تکرار کرد .
گفتم : گوش ؟ از کی درد می کنه ؟
گفت : قبل ماه رمضون رفتم دریا ( 45 روز پیش ) از اون موقع درد می کنه .
گفتم : باید معاینه بشه . بینه اصلا عفونته - التهابه - چیه .
گفت : احساس می کنم درد دندونم هم به اون ربط داشته باشه .
گفتم : احتمالا .
 
گفت : پس میرم دکتر اداره . فردا میرم نشون میدم .

 یکی از نسخه پیچ ها که سابقه دار بود و برای مشتری ها بی باک تجویز دارو می کرد برای مادربزرگش ترامادول برد .
مادربزرگ بعد از خوردن قرص می پرید این ور و اون ور .
می گفت : ننه ! تو از دکترا بیشتر می فهمی . اونا درد منو تشخیص ندادن . تو دادی !
( ترامادول داروی ممنوعه است و فقط با تجویز باید باشه )


مرد میانسال : یه قطره چشم بده .
گفتم : برای چی ؟
 مرد : چشمم درد می کنه .
گفتم : هر 2 یا یکی ؟
گفت : یکی .
گفتم : چند روزه ؟
گفت : 3-2 روزه .
گفتم : تار می بینی ؟ چرک داره ؟
 گفت : نه .
گفتم : به خاطر کاره ؟
گفت : برای کار نیست .
گفتم : آفتاب زیاد میری ؟
گفت : نه .
خوب آخرش چی ؟؟؟ شبیه هیچی نبود .
گفتم : باید بری دکتر چشم .
نسخه پیچ : بیمه روستایی داری ؟
مرد : نه .تا حالا جاییم درد نمی کرد دفترچه نگرفتم ! وااااای

 
نسخه پیچ : برو مرکز جوادالائمه . مرکز تخصصی چشمه . معاینه ات کنه .

( عده ای تا مریض نشن دنبال بیمه نمیرن . به این میگن فقر فرهنگی )


مرد میانسال اومده بود داروشو بگیره که نسخه پیچ نسخه های قبلیشو که از طرف بیمه مکمل برگشت خورده بود آورد جلو و گفت : اینا رو باید پولشو بدی . برگشت زدن .
مرد قبول کرد .
در مورد نسخه جدید هم 2-1 قلم رو گفت که باید پول بده .
نسخه پیچ  : اوه . گاباپنتینش هم تخصصیه . اونم بیمه نمیده . اینو ندیده بودم . شما دکترت عمومیه . دفعه بعد برو پیش متخصص داروتو بنویسه .
مرد : مسخره کردن . پس میگن بدون سقفه چیه ؟ من نمی فهمم . سرشو آقای روحانی ول کرده
 
تهش رو گرفته که یه ذره نریزه . حقوق های 300 میلیونی - 200 میلیونی می گیرن .
زنش : بس کن . سرتو به باد میدی .
مرد : ما سرمون به باد رفته است . 


 مرد میانسال : سامانه تایید نسخه تون درست شد ؟
نسخه پیچ : آره . 3-2 روزه درست شده .
نسخه اش رو که قبلا آزاد گرفته بود داد تا بیمه ای حساب بشه .
ن : تاریخش گذشته . ببر دکتر تاریخشو اصلاح کنه .
رفت و ساعتی دیگه با 5 تا دفترچه برگشت .
ن طعنه زد  : اینا همه با هم مریض شدن ؟؟؟
  مرد : بابام که مرد بچه هامون افتادن . دکتر اومد خونه سرم از خودش آورد و زد . حالا باید ببرم پس بدم !
  موقع تحویل گرفتن گفت : 5 تا دفترچه بود یا 6 تا ؟! وااااای



 از خامه هم بترسین . می تونه تب مالت بیاره .
 
خامه را دوست دارم   - ذره بین زنده

اصلاح می کنم : از خامه غیر پاستوریزه بترسین .

درود بر اصلاحات   - ذره بین زنده

می بینم که نقاب زدی . بله ما به کسی که نقاب بزنه و از اصلاحات بگه ایمان نداریم .  

مگه شما نگفتی "اصلاح می کنم"؟ - ذره بین زنده

درود بر اصلاحات - ذره بین زنده - *لیلا*

خوب که به این چیزا علاقه ای نداریم ! - *ری را

 پیرمرد نسخه اش رو داد . ریفامپین بود برای تب مالت .

گفت : آمپولشو (استرپتومایسین ) چرا نمیدن ؟

گفتم : آمپول 10 روزه است .

 گفت : الان 2 ماهه دارم کپسول می خورم . دکتر گفته برای پیرها آمپول خوب نیست .

گفتم : آره . آمپول عوارض گوشی و کلیوی داره و برای شما خوب نیست .

به هر حال باید 2 ماه دارو رو بخوری . تب مالت از شیر نجوشیده است و پنیر تازه .

گفت : من ماه هاست شیر نمی خورم . توی دام بریم تب مالت می گیریم .

 
اگه نریم از ما که کار دیگه ای بر نمیاد .
قدیم تو دام می خوابیدیم . کوچ می رفتیم . این خبرا نبود !
ن : چرا بود ولی شناخته شده نبود .
گفت : می دونم به خاطر چی می گیریم . یه وقت دام می زائه بهش دست می زنیم بعد یادمون میره دستمونو بشوریم می زنیم به دهنمون .
ن : گوسفند داری ؟
پیرمرد : گوسفندامو فروختم . الان گوساله دارم . 

ن : گوساله که تب مالت نداره . ها ؟

پیرمرد : گوساله ما نره . تب مالت نداره . ماده که نیست شیر بده !!! وااااای

 

( تب مالت که نر و ماده نداره . )



***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ