سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404411
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/4/16 ساعت 12:45 ص توسط دکتر بالتازار


                                    بسم الله الرحمن الرحیم
جوان دارویی رو که دیروز از ما خریده بود پس آورد و گفت : بچه ام خوب شد !
( نسخه اش یادم بود سوسپانسیون سفیکسیم و قطره پدی لاکت که هر 2 تا دستورش هر 12 ساعت بود و من به مریض گفتم بین این 2 دارو چند ساعت فاصله بده و الا باکتری های مفید پدی لاکت نابود میشن )
نسخه پیچ : ما دارو پس نمی گیریم . مخصوصا که این دارو یخچالیه .
گفتم : این دارو برای افزایش سیستم ایمنی بدن بچه خوبه . 
چه اسهال باشه چه یبوست چه شرایط معمولی . ببر مصرف کن .
پذیرفت و رفت .

 نسخه پیچ از جوانی که اومده بود داروخونه پرسید : دامت خوب شد ؟
 گفت : نه . تلف شد .
گفتم : چی بوده ؟
 گفت : گاو .
 پرسیدم : با دام تلف شده چیکار می کنن ؟
  یکی از مشتری ها که می گفت دامپزشکی خونده ( احتمالا تا فوق دیپلم ) گفت : می برن تو بیابون رها می کنن . بعضی ها هم لب جاده .
 یکی گفت : با جرثقیل می برن ؟ چه جوری ؟؟؟
گفت : با تراکتور یا هر چیزی که دم دست داشتن . در اصل باید آتش بزنن یا تو چاه 2
 متری بندازن و روش آهک بریزن .
اگه هم با جرثقیل حمل کردن 5 دقیقه حرارتش بدن تا ضدعفونی بشه .
گفتم : معمولا به خاطر چی می میرن ؟ اسهال ؟
گفت : شاربون . سل ...
تو بیابون که ول کنن بیماری از یه دام داری به بقیه منتشر میشه ..

جوان : 2 تا شربت فورازولیدون بده .
 نسخه پیچ : برای چی ؟
 جوان : دام .
ن : نسخه ؟ پزشکیت کیه ؟
 جوان : خوددرمانی می کنیم . نسخه کجا بود ؟
 ن : دام هم موجود زنده است دیگه . باید دکتر بنویسه .
جوان : دکتر بیاد 30هزار تومن می گیره .
 گفتم : خیال نکن هر کی خوددرمانی می کنه نتیجه می گیره .
نمونه اش یکی بود سفازولین و جنتامایسن برد ولی بازم دامش تلف شد .
جوان : پس برم تو دفترچه بنویسم . ها ؟
 
ن خنده اش گرفت و گفت : دام مگه دفتر چه داره ؟؟؟ نسخه ی دامپزشکی بیار .

+ بیمار : 3 ورق قرص پردنیزولون5 بده .
نسخه پیچ : اینا با نسخه است .
 بیمار : اه دکتر . بیمارستان هر چند تا بخوام میده . حتی 50 میل هم میده . شما خیلی حساسی .
 گفتم : برای خاطر شما حساسه والا شما 50 هم بخوری ایشون ضرر نمی کنه .
گفت : رفتم بیمارستان گفتن " 5 نداریم 50 بدیم " منم گفتم نه .
گفتم : برای چی می خوری؟
گفت : روماتیسم . از 20 سالگی دارم می خورم . الان 19 ساله .
گفتم : اگه تحت نظر پزشکی اشکال نداره بهش بدین .
جوان با کودک 2-1 ساله در بغل اومد داروخونه و گفت : یه شیاف 50 بدین ( دیکلوفناک 50 ) .
نسخه پیچ : برای چی ؟
گفت : مسکن . تب بر .
گفتم : شیاف استامینوفن بهش بدین .
گفت : یه 50 هم بده .
گفتم : همین کافیه . دیکلوفناک عوارض گوارشی داره مثل خونریزی .
موقع پول دادن به صندوق گفت : تریاک همه جا پیدا میشه . این پیدا نمیشه !

سوال : مگر سلامت دهان و دندان از سلامت عمومی فرد جداست که بیمه ها اونو تحت پوشش خود نمی گیرند ؟؟؟

 جوان یه سری خرید دارویی داشت از جمله گفت : 2 بسته چرک خشک کن هم بده .
نسخه پیچ در این مورد خودشو به نشنیدن زد و بقیه رو حساب کرد .
جوان : آموکسی هم بده .
ن : برای چی ؟
جوان : برای چی می خورن ؟
ن : چی شده ؟
جوان : دستم سوخته .
ن : برای دستت ؟ آموکسی که به دردت نمی خوره .
  جوان باند رو کنار زد و زخم رو نشون داد .
نیازی به آنتی بیوتیک خوراکی نداشت . براش کرم ریکاو رو تجویز کردم .
ن : با سرم بشور .
جوان : با بتادین می شورم .

 نسخه پیچ : شیاف رو بذار پایین یخچال .
مرد : یعنی بذارم تو فریزر ؟!
ن : نه . بذار تو یخچال .
مرد : آخه فریزر ما پایین یخچاله !
ن : بذار تو در یخچال .
( دیگه همین مونده که از بیمار بپرسیم تو خونه یخچال فریزر دارن یا یخچال تک ؟
و اگه یخچال فریزر دارن فریزرش بالائه یا پایین ؟ شوخی )

روز قدس در 83 کشور جهان بر پا شد .
به امید روزی که با نابودی رژیم جعلی صهیونیستی دیگه برگزاری این راهپیمایی موضوعیتی نداشته باشه .


 به نظر شما مردم در چه زمینه ای خود درمانی می کنن ؟
من اینارو لیست کردم :
گوش درد سوزش چشم قرمزی و ترشحات چشم آبریزش چشم
سوزش ادرار اسهال عفونت زنانه سینوزیت یبوست درد کلیه گلودرد خلط سینه سوختگی
دندان درد برق گرفتگی چشم سردرد زانو درد کمردرد زیادی ادرار
مشکل در دفع ادرار بی خوابی چاقی لاغری تب اعتیاد برفک دهان آفت میگرن بریدگی ها و ...
ریزش مو بیماریهای اعصاب و روان - *ترخون بانو*

( یعنی مردم ما تو همه زمینه ها خوددرمانی می کنن . دیگه چی می مونه ؟؟؟ )

البته واسه پیشگیری از بیماری هم راهکار زیاد دارن - *ترخون بانو*

 یک سوال : اینکه یک نماینده یا وزیر یا رییس جمهور در سالهای تصدی اون مسئولیت ایمن باشه تا دوره اش بگذره به نظر شما چه جوره ؟
مثلا چرا رییس جمهور باید هر راست و دروغی رو بگه و هیچکی با اون برخورد نکنه ؟؟؟

 حقوق بشر آمریکایی :

تجاوز به آب های یک کشور + هدف قرار دادن هواپیمای مسافری با 290 سرنشین که 66 تاش کودک بود

+ اعلام اینکه این عمل خطا بوده و عمدی نبوده . در عین حال دادن مدال به ناخدای ناو به خاطر این اقدام !

+ پرداخت غرامت پس از محکومیت در دادگاه بین المللی به اندازه یک چهارم مبلغ جهانی !

( به بازماندگان 36 تبعه اماراتی و هندی و پاکستانی و ایتالیایی و یوگسلاوی 40 میلیون دلار پرداخت شد و به بازماندگان 254 ایرانی جان باخته فقط 66 میلیون دلار ! دشمن ما حتی در پرداخت غرامت هم عدالت رو رعایت نکرد . )


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ