سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 1404115
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/4/12 ساعت 11:28 ع توسط دکتر بالتازار


                                      بسم الله الرحمن الرحیم
غرب مثل کارخونه سوسیس و کالباسیه که از گوشت مردار محصولاتشو تهیه می کنه .
حالا ما کشورهای اسلامی به چیزهای کوچیکی گیر میدیم مثل وزن درج شده روی محصول و درصد گوشت و ...
اصلش خرابه . با جزییات چیزی عوض نمیشه .
 95/4/10  
همه چیز غرب فاسده : الهیاتش . هنرش . تاریخش . سیاستش . علوم زیستیش ...

جوان : سفالکسین میخوام .
  نسخه پیچ : نسخه میخواد . برای چی مصرف می کنی ؟
گفت : گلودرد .
گفتم : قرص مکیدنی اوکالیپتوس بهش بده .
رفت پیش نسخه پیچ آشناشو با اون صحبت کرد .
اونم اومد پیشم و گفت : میگه برای خواهرشه .
گفتم : زنگ بزنه ببینه برای چیه .
زنگ زد و گفت : زایمان کرده . داروهاشو جا گذاشته .
گفتم : باشه بهش بده .
 95/4/10  
( وقتی مثل آب خوردن دروغ میگن آدم چه جوری اعتماد کنه ؟؟؟ )

جوان : یه قطره چشم بده .
نسخه پیچ اونو به من ارجاع داد .
گفتم : برای کی میخوای ؟ برای چی میخوای ؟
گفت : پدرم . چشم درد داره .
  گفتم : چند سالشه ؟
گفت : 70 سال .
گفتم : هیچی . برو دکتر چشم نشون بده . یه ماهه درد داره حالا اومدی دارو بگیری ؟! 
یه معاینه بشه . فشار چشمشو بگیره و ...
 
( ببین . همه دردی رو میخوان تو داروخونه درمان کنن . در حالی که چشم عضو حساسیه و در سنین بالا سالی یه بار باید معاینه بشه . )

مرد میانسال : از اون شربتهای 2200 تومنی 10 تا بده !
نسخه پیچ : چه شربتی ؟
مرد : شربت اسهال .
ن : برای چی میخوای ؟
 مرد : دام .
  ن : نسخه میخواد .
مرد : نسخه دارم . نیاوردم !
گفتم : مگه این منطقه 2 تا داروخونه دامی نداره ؟؟؟
مرد : داروی دامپزشکی تلخه . نمی خوره ! 
 
( هر روز که میگذره تجربه ام بیشتر میشه . امروز فهمیدم که داروی معادل کوتریموکسازول در داروخونه دامی وجود داره . منتهی این مرد ادعا می کرد که دام نمی خوره . نسخه پیچ ما می گفت که داروی دامی بصورت پودره و خیلی گرون تره . احتمالا همین گرونی علته که اینا به سمت داروی انسانی میان . )

جوان جلد دارو دستش بود و گفت : چند ورق از این قرصا بده .
نسخه پیچ : نسخه پزشکت کو ؟
جوان : داروئه . قاچاق که نیست !
ن : دارو قاچاق نیست ولی داروی اعصابه ( آلپرازولام 0.5 و تری فلوئو پرازین 1 )
  جوان : 10 ساله داره می خوره !
ن : یه ورق بهت میدم تا نسخه بیاری .
جوان از روی ناراحتی گفت : 2 ورق بده . بعد قطع می کنم !
ن : قطع نکن . باید دوباره بری پیشش .
 
( ادامه و قطع داروهایی مثل داروی اعصاب و فشارخون و قلب و ... باید با نظر پزشک باشه )


مرد میانسال : یه چرک خشک کن بده .
 نسخه پیچ : دیگه ممنوع کردن . دستور دادن هر نوع چرک خشک کنی با تجویز پزشک باشه . برای چی میخوای ؟
مرد: دندونم .
ن : ژل دنتول بگیر خوبه .
مرد : لثه هام هم هست .
گفتم : دهانشویه ببره کافیه .
ن : دهانشویه مصرف کن بعد برو دکتر .
مرد : هر سری که میرم دندان پزشکی نمی کشن . میگن دندونت چرک داره باید کپسول مصرف کنی بیایی .
گفتم: پس چرا نمیری ؟؟؟
گفت : خوب که میشه دیگه نمیرم !
 
( نتیجه : اینجا جای دوستی خاله خرسه نیست . نباید ترحم کرد . قانون رو باید سفت و سخت اجرا کرد . )

سیاستای ما همش عین همین چرک خشک کنه و داروهای مسکن . بخش عمده ای از مدیرانمون فاسدن, هرچه دزدکی میدزدن بجای خود, فیشای حقوقیشونم که.... - «خنده بازار»


 با 500 تومن میشه بچه رو گول زد و سرشو گرم کرد .
اما این بچه نیست که گول می خوره این ماییم که با خریدن چیپس و پفک سلامتی نسل بعدمون رو به خطر میندازیم .


جوان موقع گرفتن نسخه اش گفت : داروی دوم کدومه ؟ دکتر گفته 2 روز بیشتر مصرف نکنه چون شیردهه .
گفتم : قرص مترونیدازوله . پس چرا 20 تا نوشته ؟؟؟
تازه این دارو شیر رو تلخ می کنه و بچه شیر رو نمی خوره . اصلا بیا حذفش کنم .
گفت : نه . 10 تا دونه بده .

جوان : یه پماد تتراسایکلین و یه کلوبتازول و یه هیدروکورتیزون و یه بتامتازون و یه آد بده .
گفتم : چیکار میخوای بکنی ؟
گفت : اینارو قاطی می کنم روی زخمهای بدنم میذارم .
گفتم : همینطور من در آوردی ؟؟؟ 3 تا از این پمادها شبیه هم اند . چه زخمیه ؟
گردنشو نشون داد و گفت : کشاله رانم هم هست .
براش پماد ریکاو تجویز کردم و گفتم : یه هفته بزن بعد نتیجه شو به ما بگو .

نسخه پیچ : اینا خانوادگی یه زخم هایی دارن . برادرش - عموش ... دکتر پوست براشون داروهای ترکیبی نوشته .
بعد ادامه داد : فکر نکنم ریکاو جواب بده . اینا 6-5 ساله که این مشکلو دارن .

شماره تلفنشو گرفتم که خودم بهش زنگ بزنم و نتیجه رو بپرسم .

جوان : یه قطره استامینوفن بده و یه آموکسی سیلین .
گفتم : آموکسی سیلین ؟ خودسر ؟
گفت : برادر زنم دکتره .
نسخه پیچ تایید کرد و گفت : راست میگه . دکتر @ . قبلا هم تو این منطقه مطب داشت .
تقریبا داشتیم قانع می شدیم که بهش بدیم .
گفتم : زنگ بزنه بپرسه چندمیلی بدیم .
زنگ زد و گفت : بچه داره دندون در میاره .
دکتر پشت تلفن بهش گفت : آموکسی بهش نده .
فقط استامینوفن رو خرید و رفت .
( باید حواسمون باشه . برادرزنم دکتره دلیل نمیشه . )


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ