سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 59
کل بازدید : 1404392
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/4/6 ساعت 12:40 ص توسط دکتر بالتازار


                                           بسم الله الرحمن الرحیم


تازه از بازاموزی تهران اومده بودم .
داشتم برای بچه های داروخونه نکات مهم بازاموزی رو آموزش می دادم .
گفتم : استاد گفته 3 مورد از ایجاد لخته در خون بدنبال مصرف قرص های ضدبارداری به خاطر جلوگیری از قاعدگی تو این چند روزه ( توی ماه رمضون ) دیده شده .
لخته فرد رو بیمارستانی می کنه و منجر به سکته قلبی یا مغزی میشه .
علت گرمای هوا و بی آبی و بی تحرکی ناشی از ضعفه .
 
نسخه پیچ : از وقتی که ازت پرسیدم و  مصرف این قرص ها رو رد کردی خانومم هرچی گفت برام بیار گفتم نه .
تا حالا هر چی خوردی و روزه گرفتی دیگه بسه .
امسال نمیذارم قرص بخوری . بذار بعد از ماه رمضون قضاشو بگیر .

جوان کاغذپاره ای رو به من داد و گفت : آقای دکتر ! این 3 تا آمپولو بده ( D3 کتورولاک نروبیون ) .
گفتم : برای چی ؟
گفت : پادرد داره .
گفتم : کی نوشته ؟
گفت : منشی دکتر @ .
گفتم : چند سالشه ؟
گفت : منشی ؟!!
گفتم : مریض .
گفت : 45 سالشه .
گفتم : دیگه منشی هم طبابت می کنه ؟
گفت : آره .
گفتم : شما چرا قبول کردی ؟
گفت : آخه تجربه اش بالاست !
گفتم : منشی دکتر @ هم نسخه می نویسه !
نسخه پیچ : آره . اینجا هر کی با ننه اش قهر می کنه نسخه می نویسه .
گفتم : منشی های دیگه هم می نویسن یا فقط این ؟
گفت : بقیه هم می نویسن . کافیه بتونن نسخه بخونن . دیگه تمومه !

 پیرمرد : 2 بسته از این قرص های خارجی ( پنتوسک ) به من بده . برای معده .
  پیرمرد دیگری که تو داروخونه بود پرسید : اینا برای معده است ؟
پیرمرد اولی : آره . خیلی قرص خوبیه .
  پیرمرد دوم : 2 بسته برای منم بیار ! یدوکینول هم بده . 2 بسته رانیتیدین هم بده !


 جوان افغانی : یه شیر بده .
گفتم : چه شیری ؟
گفت : شیر برای بچه .
گفتم : سنش ؟
گفت : تازه دنیا اومده .
 گفتم : شیر نده .
ضررهای شیر مصنوعی رو براش شمردم .
گفت : 3 روز شیر نداره .
گفتم : بچه 2 ساعت شیر نخوره قندش می افته چه جور میگی 3 روزه شیر نداره ؟
گفت : نه . مادرش سر بچه ی اول 3 روز شیر نداشت بعد شیرش خوب شد . الان منو فرستادن این چیزا رو بخرم ( پوشک شیر پستونک )
راه های افزایش شیر مادر رو براش توضیح دادم .
گفت : یه پستونک بدین .
گفتم : پستونک برای چی ؟
گفت : مادرش گفته بگیر .
گفتم : ضرر داره . شکل فک رو عوض می کنه . بعد ها دندونا رو کج می کنه . باعث اسهال میشه .

 گفتم : سیگار چه ضررهایی داره ؟
با هم مرور کنیم "
پیری زودرس پوست .
خرابی لثه ها و دندان ها .
سرطان مثانه و حلق و حنجره و معده و ...
پوکی استخوان و مقاومت در برابر تاثیر داروهای ضد پوکی استخوان .
نسخه پیچ : پس چرا بعضی پزشکا می کشن ؟ اونا که خودشون می دونن .
گفتم : به خاطر سرخوشی ( افوریا ) که سیگار میده .
استاد می گفت " سیگار مثل یکی از عزیزان آدم می مونه . پس باید از ابتدا نکشید چون ترکش سخته .
 
از یه سیگاری پرسیدن بین ترک سیگار و قطع پایت کدوم رو انتخاب می کنی ؟ گفت باید فکر کنم . بعد از فکر کردن گفت سوال سختیه !

جوان نسخه شو داد و گفت بعضی قلم هاشو نمیخواد ولی در مورد آموکسی سیلین گفت : چرک خشک کنشو بیشتر هم دادی اشکال نداره .
گفتم : چرک خشک کن رو به همون تعداد تجویزی میدیم . 2 تا بسته که داری .
 گفت : اون نسخه برای خانوممه . برای خودم میخوام . من چون سیگار می کشم می خورم که دندونم عفونت نکنه ! روزی یکی می خورم !

جوان : یه آموکسی بده .

گفتم : برای چی ؟

گفت : دندونم .

گفتم : ژل دنتول ببر .

گفت : ژل مسکنه ؟

گفتم : آره .

گفت : میخوام چرک خشک کن باشه . 

گفتم : ضدمیکروبم هست . 

گفت : من تجربه دارم رو آموکسی . 3-2 تا دونه می خورم خوب میشه !

نسخه پیچ : ببین . اینم مثل آموکسیه ولی شما ببر دندون پزشک ببینه .

گفت : 5 تا دندونه . یه میلیون باید بدم . پول ندارم .

گفتم : ماهی یه دونه شو درست کن .

 گفت : اونم 300 تومن میشه

یکی میلیونی حقوق می گیره یکی سیصد تومان نداره دندونشو درست کنه ... - گمگشته


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ