سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 31
کل بازدید : 1404074
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/3/31 ساعت 3:22 ع توسط دکتر بالتازار


                                    بسم الله الرحمن الرحیم

مرد :  2ورق آسپرین 80 بده با 1 جعبه پارکین سی فورت و 1 جعبه قرص سرماخوردگی .
گفتم : 1جعبه قرص سرماخوردکی ؟؟؟ اگه شکلات هم باشه اینقدر نمی خورن .
 نسخه پیچ : خانوادگی می خورن .
گفتم : 3-2 ورق بیشتر نده .
 مرد : تازه قرص فشار هم داره می خوره !
گفتم : فشارو می تونه ببره بالا . پس قرص سرماخوردگی رو به مریض  ندین .
مرد دیگری هم که منتظر داروهاش بود با تعجب گفت : اه . قرص سرماخوردگی فشارو می بره بالا ؟
با تاسف سری تکان دادم و گفتم : آره .


مرد میانسال : یه آمپول شل کننده عضلات بده . ظهری تشییع جنازه بودم عرق کردم با حال روزه اومدم زیر کولر خوابیدم . عضلاتم گرفته .
با دست به سینه اش اشاره کرد .
گفتم : اگه قبلا نزده باشی احتیاط داره و ممکنه حساسیت بده . قرص شل کننده هم هست .
  گفت : می ترسم سکته مکته بکنم !
گفتم : این آمپول که جلوی سکته رو نمی گیره . اگه نگرانی برو دکتر فشارتو بگیره و معاینه ات کنه .

 
( گاه علایم گوارشی ( نفخ معده ) و قلبی و تنفسی با هم قاطی میشه . گاه نارسایی قلبی خودش رو بصورت گرفتگی عضلات نشون میده و فرد فکر می کنه چاییده . )

 مرد موقع گرفتن داروهاش گفت : متفورمین رو کمتر بده . نمی خورم . تو خونه 2 جعبه دارم .
دکتر براش نوشته بود روزی 2 تا و او گفت : روزی یکی می خورم . به جاش آکاربوز رو بیشتر بده .
گفتم : بهترین و اولین داروی قند متفورمینه . داروی انتخابیه . اگه عارضه بده مصرفش باید محدود بشه . اسهال داده یا مشکل دیگه ایه ؟
گفت : نه . عارضه نداده ولی اثرش کمه !
 داروهای دیگه اش گلی بنکلامید بود ( روزی 3 تا ) آکاربوز( روزی2 تا)
 
پیوگلیتازون ( روزی یکی ) .
گفتم : وقتی بدون اطلاع پزشک دارو رو کمتر می خوری و نتیجه کافی نمی گیری دکتر هم گمراه میشه . 

جوان : یه شیر خشک بدین .
گفتم : سنش چقدره ؟
گفت : 40 روزشه . سیر نمیشه .
گفتم : ملاک وزن بچه است و منحنی رشد . هواگیری هم باید بکنی تا آروغ بزنه .
گفت : 7-6 روز یه بار هم دستشویی می کنه . اشکال نداره ؟
گفتم : اگه با قوام مناسب باشه اشکال نداره . اونم وزن کن تا خیالت راحت بشه .
گفت : بچه ام 8 ماهه دنیا اومده الان 2 کیلو و خورده ایه . یه شیر بده امتحان کنم . نان خوبه ؟
 
بعد ادامه داد : قدیما ننه ها 7-6 تا می زاییدن بدون مشکل الان همه نارس . NICU ها دیگه جای خالی نداره . معلوم نیست غذاهامون چیه .
نسخه پیچ : روش زندگی ها عوض شده .
جوان : فکر کنم فقط عشایر زندگیشون زندگیه . زندگشون طبیعیه .

 پیرمرد که تو این 10 روزه چند بار اومده بود داروخونه و پیگیر نسخه اش بود پرسید : سایت وصل شد ؟
نسخه پیچ : نه هنوز . ایراد داره .
پیرمرد : شهر هم رفتم گفتن سایت قطعه .
نسخه پیچ : داروخونه ما چون تازه تاسیسه هنوز به ما اعلام نکردن . جاهای دیگه رو خبر ندارم .
نسخه اش حاوی 10 تا نووومیکس بود .
پیرمرد : اینا میگن گور پدر ملت . و الا یک بخش است و این داروخونه . مردم باید کجا برن ؟
 
( قابل توجه بیمه ها ... کم کاری شما کلی حق الناس ایجاد می کنه ) 

بیمه نیروهای مسلح 2 بار رفتیم . گفتن " 10 روز پیش کمیسیون داشتیم یادم رفت بهتون اطلاع بدم . ببخشید ! "
تامین اجتماعی 3 بار رفتیم . قرارداد هم بستیم قرار شد 24 ساعته پیامک بیاد . 48 ساعت گذشت و نیومد چندین بار زنگ زدیم آخرش حضوری رفتیم و کد کاربری رو گرفتیم .
بیمه ایران 3 بار رفتیم و چندین بار زنگ زدیم هنوزم جواب نگرفتیم !

نسخه پیچ با ناراحتی گفت : وقت مردم براشون ارزشی نداره . کارها باید اتوماتیک وار انجام بشه . اتفاقا اینجوری خودشون هم راحت ترن چون ارباب رجوع کمتر دارن . 

 مرد : یه چرک خشک کن قوی بده .

نسخه پیچ : برای چی ؟

  مرد : دندون .

ن : برای چی می خوری ؟ نخور .

مرد : چرک خشک کن برای چیه ؟

ن : ممنوع کردن . عوارض داره . برو پزشک ببینه .

مرد : حالا پزشک میخوام نرم ! اون پشت سبزا چیه ؟ آموکسی سیلین 500 . اونم نمی تونین بدین ؟

ن : نه . گفتن ندین .

نسخه پیچ ژل دنتول رو پیشنهاد کرد و مرد قبول نکرد .

گفت : قبلا مصرف کردم

 
ن : اگه قبلا مصرف کردی جواب نگرفتی برو پیش دندان پزشک ببین چی میگه . 

نسخه پیچ 1 : الان میره درمانگاه می گیره . بعد میاد به ما میگه " فقط برای شما ممنوع کردن ؟؟؟ "

نسخه پیچ 2 : کارخونه ی آموکسی سیلین بفهمه دکتر مخالف اونه دکترو ترور می کنه !



***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ