سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 1403485
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/3/21 ساعت 2:44 ص توسط دکتر بالتازار


                                             بسم الله الرحمن الرحیم

نسخه پیچ : 5 شنبه ایه تهران بودم - یوسف آباد . تو ترافیک یه عروس و داماد دیدم حالم به هم خورد . زنه سرلخت بود . صدای ضبطو زیاد کرده بودن و با هم می خوندن . هیچکی هم دنبالشون نبود . گاهی دست به سر و صورت هم می کشیدن . گفتم : حتما به سن تکلیف نرسیده بود !
 گفت : ای ول . به این نکته توجه نکرده بودم .
^ 95/2/28  
( ملاک تکلیف رشد عقلیه .   )

سلام علیکم... واقعامایه تاسفه دیدن برخی جوانان خام و...... - محدثه خانوم

سلام بر شما . تازه اینی که داره خاطره میگه خودش جوونه - مجرده - خیلی هم مذهبی نیست .
شاید اونایی که حرکات جلف انجام میدن فکر می کنن مردم با تحسین به اونا نگاه می کنن .
بله.... رعایت ادب و عرف جامعه ربطی به مذهبی بودن نداره اقای دکتر - محدثه خانوم

خانم جوان : من روماتیسم دارم . قبلا این دارو ( پردنیزولون 5 ) رو می خوردم تموم شده .
این دارو کورتون داره ؟ کورتونش زیاده ؟!! عوارض داره ؟
گفتم : کورتون یعنی مشابه هورمون کورتیزول بدن . دسته بزرگی از داروهاست . عوارض هم مثل بقیه داروها .
  ادامه داد : الان دکترم اینو داده ( هیدروکسی کلروکین ) . خیلی اثر نداره . اینم کورتون داره ؟
^ 95/2/28  
( یه چیز مبهمی تو ذهن ها هست به اسم کورتون . از یهچیز موهوم می ترسن )

 جوان : من دیشب استخر رفتم آب وارد مجاریم شده . اسهال شدم . دارویی بدین .
گفتم : مجاری ؟؟؟
 اشاره کرد به مری اش !
خنده ام گرفت .
گفتم : جدید بود . تا حالا نشنیده بودم .

یه برنامه مستند دیدم تو شبکه افق . در مورد خیانت شرکت های بزرگ داروسازی مثل " مرک "
^ 95/1/6  
2 درصد افراد پیر دچار شکستگی استخوان می شوند .
با مصرف داروی فوزاماکس ( آلندرونیت ) 50 درصد کاهش یافته اما همچنان نیمی از آنها دچار شکستگی می شوند .
مصرف بالای 3 سال فوزاماکس خطر دارد .
مرک با فروش این دارو سالی 3 میلیارد دلار درآمد کسب می کند .
یکی از عوارض این دارو خطر پوکی استخوان فک ( بافت مردگی فک ) است که در 4 درصد مصرف کنندگان بروز می کند !

می بینیم که عوارض دارو 4 درصد و فایده اش 1 درصد کاهش شکستگی است .
اما شرکت مرک بر 50 درصد کاهش احتمال شکستگی مانور می دهد و اینکه تنها 2 درصد جامعه ممکن است دچار شوند را پنهان می کند .


 نسخه پیچ خانم ( که حدود 40 سالشه و مجرده )پس ار تعطیلات نوروزی وارد داروخونه شد .
به نسخه پیچ جوان گفت : سال نوت مبارک باشه . انشاءالله بزرگتر شی . 1 سال به ازدواج فکر نکن .
نسخه پیچ جوان اونو تایید کرد .
گفتم : تو الان با حرف اون منصرف شدی ؟
گفت : بعضی ها حرف اشتباه می زنن ولی اونقدر با اعتماد به نفس اون حرفو می زنن که آدم لذت می بره .
( بعضیا خودشون عمرشونو با تصمیمهای غلط هدر میدن و ازدواج نممی کنن دیگران رو هم منع می کنن )
^ 95/2/28
( تشویق به ازدواج در سنین پایین امر به معروفه و منع ازدواج امر به منکر . ببین چه جوری این دو تا جا به جا شده . )

 نسخه پیچ : دکتر ! با قرص های مخمر آب جو میشه آب جو درست کرد ؟ پسره میگه .
( سوالای خارج محدوده )

جوان : بچه مون بستنی خورده گلوش هم اومده . سرفه های بدی می کنه . چرک خشک کن چی بگیرم ؟!!
گفتم : مگه میشه ؟ به خاطر بستنی ! اگه به خاطر بستنیه دارو نمیخواد .
گفت : سرما هم داشته .
گفتم : ستریزین بگیر .
رفت اون طرف ستریزین بخره .
گفت : چرک خشک کن هم بده - از این پودریا !
فروشنده : اونو از دکتر بپرس .
دوباره اومد پیشم .
گفت : چرک خشک کن اسمش چیه اگه تو خونه داشته باشیم ؟!
گفتم: 50 مدله .
^ 95/2/28
گفت : برای بچه ی 2 ساله .
گفتم : همه اش برای بچه است .
گفت : یه اسم بگین بهم بده !
گفتم : نمیشه .
گفت : خیلی ممنون . 

 یه بچه ی 2 ساله با سر و صداش داروخونه رو به هم ریخته بود .
نسخه پیچ 1 : اینکه میگن بهشت زیر پای مادرانه مال همیناست .
ادامه حدیث اینه " بهشت زیر پای مادران بچه های ریتالینیه " !
( بچه های بیش فعال )
نسخه پیچ 2 : 10 بار زد تو سر مادرش .
گفتم : چیکار کرد ؟
گفت : با بطری آب 10 بار تو سر مادرش زد .
نسخه پیچ 1 : خدا نصیب کسی نکنه .

اندام موزون را چهره زشت از نظر میندازه .
^ 95/2/28
چهره ی زیبا را خوی زشت از نظر میندازه .

بعد از ابلاغ قانون جدید بیمه ایران و تحت پوشش گرفتن جانبازان :
نسخه پیچ : 40-30 تا جانباز ( جانباز نما ) جمع شده بودن جلوی بنیاد شهید منطقه 2 - زنگ زده بودن به هم و سر یه ساعتی جمع شدن - جو گرفته بودن . می گفتن " چرا باید به شیمیایی ها داروی پوستی تعلق بگیره و به بقیه نگیره ! ما هم مریضیم دیگه !
( اینا افرادی بودن که داروهای پوستی رو برای خانوم یا فرزندشون می گرفتن و الان قطع شده بود )
^ 95/2/19

 نوجوان : زینک پلاس برای سن من خوبه ؟

گفتم : بد نیست ولی زینک ( روی ) تو بسیاری از غذاها هست و یه برنامه متنوع غذایی ما رو از اون بی نیاز می کنه .

گفت : من چون گیتار کار می کنم میخوام ناخونام بلند بشه .

نگاه کردم به ناخوناش .

شکسته بود .

گفتم : بدن که این ماده رو برداشت می کنه نگاه نمی کنه که غذاست یا مکمل و همیشه اصل تغذیه است .

گفت : یه هفته ای بلند میشه ؟

گفتم : نه . ربطی نداره .

^ 95/2/19
خدا شفاش بده! - *قاصدک*


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ