سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 49
کل بازدید : 1403536
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/3/21 ساعت 2:6 ص توسط دکتر بالتازار


                                     بسم الله الرحمن الرحیم

آقای میانسال جلد قرص مترونیدازولو آورده بود تا ازش بخره .
گفتیم : نسخه میخواد . خودسر مصرف نکنه .
گفت : من وقتی دستشویی میرم یه ریسمون بلند از چرک از من خارج میشه . یبوست هم دارم . این دارو رو قبلا پزشک داده . هر وقت اینطوری میشم 3-2 تا دونه از این قرص می خورم خوب میشم .
داروی فمی لاکت ( باکتری های مفید ) رو بهش معرفی کردم .
چند روز بعد که اومد داروخونه در باره بیماریش سوال کردیم گفت : خوب شدم .

بازم که پیامرسان در انحصار منه که !
^ 95/3/13 
خخخخخ - نوید باران

دکتر جان ! سلام / کسی به خاطر چاقی نمی تونه زیاد راه بره . یعنی پاش درد می گیره ... به همین علت پیاده روی که ورزشی برا لاغر شدنه براش سخته ... چه پیشنهادی براش دارین ؟ - نوید باران

سلام برشما. خاطرات شما از داروخانه و طنز تلخ عدم فرهنگ استفاده درست از دارو ،جذابیت خاصی داره .. - قلمدون

سلام بر شما و همه دوستان پارسی .
کسی که به خاطر پیری یا عدم تعادل و یا شکستگی نمی تونه راه بره می تونه با دست هاش ورزش کنه .

 دستور داروها رو زدم تا رسیدم به آزیترومایسین 100 .
گفتم : آزیترومایسین رو دستور نداده . به شما نگفته ؟
پدر کودک گفت : دکتر گفته به ازاء هر کیلو وزن بچه 1 قطره !!!
گفتم : وزنش چقدره ؟
 گفت : 10 ماهشه . 8 کیلو .
  گفتم : از خودش گفته .
گفت : شما دستور درستو بنویس .
نوشتم : بار اول 4 سی سی روزهای بعد 2 سی سی .
^ 95/3/17  

 جوان : یه سفتریاکسون بده .
نسخه پیچ : برای چی ؟
جوان : سفتریاکسون انسانی دیگه .
ن : نسخه میخواد .
جوان : برای دام میخوام .
ن : نسخه میخواد .
جوان : برای دام هم نسخه میخواد ؟!
^ 95/3/17
مرد میانسال : دکتر ! یه وقت سفتریاکسون یا سفازولین تاریخ گذشته داشتی بده به من . نصف قیمت می خرم - برای دام . نسخه پیچ : ما معدوم می کنیم .
گفت : برای دام که عیب نداره !
بعد خریدشو کرد .
چند تا دونه آمپول ب- کمپلکس .
پرسید : همه رو یه جا بزنم ؟
گفتیم : ما نمی دونیم . از دامپزشک بپرس . یه وقت زیادی نشه .
گفت : ما خودمون دامپزشک شدیم !

 جوان : قرص بیزاکودیل میخوام برای باردار .
گفتم : در دوران بارداری هر دارویی باید با اجازه متخصص باشه . اجازه داری ؟
گفت : قبلا هم یبوست شده بود زنگ زدم زایشگاه این دارو رو معرفی کردن .
به کتاب مراجعه کردم .
فاکتور C داشت یعنی اطلاعات کافی از دارو در دسترس نیست .
گفتم : بهتره بطور طبیعی شکم کار کنه . تحرک کافی - سبوس و سبزیجات - برگه - آلو - انجیر - یه لیوان آب داغ صبح ناشتا ...
^ 95/3/13
گفت : برام بنویس .
توی کاغذ براش نوشتم و دستش دادم .
تشکر کرد .
گفتم : دکترا اکثرا نمیگن . فقط دارو می نویسن .

نسخه پیچ : یه دکتر داشتیم بیشتر مریضو راهنمایی می کرد و کمتر دارو می نوشت . یه بار برای مریض نوشته بود " ویزیت شد " مریض اومد داروخونه و گفت " دارومو بدین " وقتی بهش گفتیم دارو ننوشته رفت با دکتر دعوا کرد !

 خانمم گفت : فلانی چن روز دیگه یه پسر دنیا میاره .
شیوا : حالم از پسر به هم می خوره . پسر زشته . من دلم میخواد تو شکمت گنده باشه دختر دنیا بیاری !
^ 95/3/4
شیوا : مامان ! دوستم فاطمه زهرا خیلی پسره ! میدونی چرا ؟ همه برچسب هاش پسرونه است !

 آقا : یه چرک خشک کن بده .
گفتم : برای ؟
گفت : دندون درد .
گفتم : برای دندون درد قطره ( یا ژل ) دنتول ببر که ضدمیکروبه و تسکین دهنده تا بری به پزشک نشون بدی .
گفت : گلودرد هم دارم !
گفتم : گلودرد هم اکثرا ویروسی و حساسیتیه . غرغره آب و نمک بکن و یه شربت اکسپکتورانت بگیر .
اصرار کرد .
گفتم : دارویی که مفید باشه میدیم و اگه فایده نداشته باشه نه .
گفت : چرک خشک کن داروی بی فایده ایه ؟!!
^ 95/3/13
گفتم : چرک خشک کن داروی بی فایده ای نیست . در این مورد 80 درصد غیر ضروریه. 

خانم : این پودر رو دارین . اشتها آوره . برای بچه ام نوشته .
گفتم : سنش چقدره ؟
گفت : نزدیک 2 سال . شیر خشکیه .
نسخه پیچ : مادر شیر نداشته ؟
خانم : داشته . ولی بچه شیر مادر نمی خوره .
گفتم : بالای 6 ماه که غذاخور میشه .
گفت : غذا هم نمی خوره .
گفتم : حتی شده 2 قاشق . حجم کم و به دفعات .
گفت : میگه خودم بخورم !
گفتم : عیب نداره . بذار بریزه رو خودش .

 بیمار : 2 بسته قرص مترونیدازول بده .
نسخه پیچ : برای چی ؟ شما که الان دکتر بودی و برات دارو نوشته .
بیمار : یادم رفته بگم دکتر بنویسه !
نسخه پیچ : برای چی میخوای ؟
بیمار : برای بوی دهان .

 آقا : یه بسته قرص سرماخوردگی بده با یه بسته قرص اسهال .
نسخه پیچ : برای کی ؟
آقا : راستش برای گوساله .
ن : چه قرصی ؟
آقا : مگه چند جوره ؟
ن : 50 جور .
آقا : یه معمولشو بده !
ن : کی گفته بگیری ؟ زنگ بزن بپرس .
آقا : اون که قرصو نمی شناسه . گفته قرص اسهال انسانی به گاوم دادم خوب شد منم اومدم بگیرم !
ن : نمیشه .
آقا : شما بده . اگه مرد هیچ مهم نیست . آدم نیست که !

مرد میانسال قرص پردنیزولون 50 می خواست .
داروی مهمی بود .
گفتم : برای چی میخوای ؟ این دارویی نیست که بدون اجازه پزشک قطع بشه یا تکرار .
گفت : برای آفت دهان . 3-2 تاشو می خورم خوب میشه .
گفتم : برای آفت می تونی ژل دهانی تریادنت رو ببری . تو که داری این همه پول برای قرص میدی
( قرص 5000 تومن - ژل 2500 )
اول فیشو گرفت بره صندوق بعد پشیمون شد و گفت : این دارو رو نمی شناسم . بذار از دکترم بپرسم !
^ 95/3/13
( داروی پرعارضه رو با خیال راحت می گرفت و داروی بی ضرر پیشنهادی منو می ترسید بگیره !

جوان افغانی : یه بچه ی 3 ساله است دهنش پخته شده !
نفهمیدم چی میگه .
نسخه پیچ حرف اونو برام ترجمه کرد : دکتر ! یه بچه هست دهنش له شده !!!
( ترجمه هم به کارم نیومد چون اصطلاح محلی داشت )

جوان : 2 ورق آموکسی بده .
نسخه پیچ : اونو ممنوع کردن . برای چی میخوای ؟
جوان : دندونم . دست می خوره بهش درد می گیره .
گفتم : دندون مثل زخم بازه شیرابه غذا میره لاش عفونی میشه . موقتا می تونی دهانشویه استفاده کنی . ژل دنتول هم خوبه .
گفت : دنتول مسکن هم هست ؟
گفتم : آره .
جوان از عدم پوشش بیمه ها نالید و ربطش داد به جمهوری اسلامی ...
^ 95/3/13

جوان یه نسخه برای خانم باردارش آورده بود .
داروی انوکساپارین 4000 ( ضد لخته ) توش نوشته بود .
خارجیشو می خواست .
گفتیم : فقط ایرانیش هست . خارجی مدتیه توزیع نشده . فرقی نمی کنه .
گفت : اگه بدونم تهرانم پیدا میشه میرم می گیرم .
( این بی اعتمادی ریشه فرهنگی داره )

 آقای میانسال اومد پیش نسخه پیچ و چرک خشک کن خواست .
نسخه پیچ پرسید : برای چی ؟
گفت : برای خانمم . برای سردرد . سینوزیت داره . کوآموکسی کلاو مصرف کرده حالا میخواد ادامه بده .
نسخه پیچ اومد از من پرسید .
گفتم : نباید ادامه بده . فقط با سرم شستشو بینی و حلق شسته بشه تا ترشحات بهتر تخلیه بشه .
آقا : حالا یه بسته بدین !


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ