سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 59
کل بازدید : 1404390
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/2/27 ساعت 12:32 ع توسط دکتر بالتازار


                                        بسم الله الرحمن الرحیم
تلفن داروخونه زنگ خورد .
نسخه پیچ : یه بچه 1 ساله یه کپسول مفنامیک خورده . چیکار باید بکنن .
گفتم : ببرن اورژانس . ممکنه بچسبه به مریش زخم کنه .
  با تعجب گفت : حتی یه دونه خطر داره ؟
گفتم : آره . من 70 کیلویی که یه دونه مفنامیک باید بخورم انگار 7 تا با هم بخورم ( نسبت وزنی ) . تازه ما با 1 لیوان آب می خوریم و تا نیم ساعت نباید دراز بکشیم .

 
( تلفن پاسخگویی به سوالات دارویی : 82101-021 سیزده آبان )

بیماری اومد داروخونه و گفت : قلم نوردیلت از شما خریدم چند روزی بیرون یخچال بود . دکترم گفته نزن . خراب شده .
به دوربین های مداربسته مراجعه کردیم .
دیدیم نسخه پیچ ما به بیمار یخچالی بودن دارو رو تذکر نداده .
نسخه پیچ که تازه دامادیش بود گفت : دکتر ! بدبخت شدم . 4000000 تومن .
نسخه پیچ 2 : باید هر چی تو عروسیت پول جمع کردی بدی .

 
( گاهی روی داروی ارزون 3-2 هزار تومنی برچسب یخچالی می زنیم و گاه داروی میلیونی رو از قلم می اندازیم ! )

سلام اقای دکتر قلم نوردیلت چه دارویه ؟؟ - محدثه خانوم

سلام . هورمون رشد .

ممنون از راهنماییتون - محدثه خانوم

یه سوال دیگه... البته ببخشید، این قرصایی که برای چربی سوزی هست برا لاغری، بنظرتون ضرر داره؟؟ البته اسمشو یادم نیست اما چندساله پیش پزشک تغذیه برام تجویزکرد که البته نخریدم که بخورم.... اما الان میخام بخرم بنظر شما خوبه - محدثه خانوم

وزن ایده آل با یک تغذیه اصولی و متنوع و یک فعالیت معقول بدست میاد .
اکثر ما از بی تحرکی و پرخوری رنج می بریم .
غذاهای سرخ کردنی و روغن نباتی قلابی باید حذف بشه .
غذاهای بسته بندی سوپری باید حذف بشه .
قرص زیره یا چای سبز و ... اگه مجوزداره بد نیست .

ممنون دکتر... البته تحرکم مدتیه بخاطر درس خوندن خیلی کم شده و البته غذای خونگی میخورم..... ببخشید دکتر البته اون قرصی که عرض کردم خدمتون شیمیاییه.... این قرصهایی که فرمودید توی داروخونه هست یا عطاری - محدثه خانوم

گفتم . من با قرص خیلی موافق نیستم .
بله درست میفرمایید.... ممنون از راهنماییتون  - محدثه خانوم

باید سهم سبزی و میوه رو افزود . سیب خوبه . میشه بعنوان میان وعده استفاده کرد .
خوشبختانه سبزی زیاد استفاده میکنم اما تحرکم خیلی کم شده متاسفانه.... بازم ممنون - محدثه خانوم

همونطوری که نورمصنوعی گیاه رو رشد نمیده غذاهای مصنوعی ( مک دونالد و ... ) انسان رو رشد نمیده .

 جوان : داروی عفونت بچه چیه ؟
گفتم : 50 مدله .
 گفت : یکیشو بده .
گفتم : نمیشه .
  گفت : برای قناری میخوام .
 گفتم : ما سررشته ای از دامپزشکی نداریم .
گفت : عفونت داخلی ! هر چی دادی .
گفتم : نمی دونم .
گفت : شما با تجربه ات - چی میدی ؟!!
نسخه پیچ : مگه بقالیه ؟
بالاخره پس از اصرار فراوانش نسخه پیچ براش مترونیدازول آورد .
جوان : چقدر میدن به بچه ؟!!


تمدن جدید با همه ی جاذبه هاش در مقایسه با زندگی ساده قدیم مثل چیپس و پفک و نوشابه و سسه در مقابل نون و پنیر و گردو . تنوع اومده اما آسایش و آرامش نه .
 
کودهای شیمیایی رو آوردن و بعد سالها فهمیدن ضرر داره . حالا دیگه ممنوع شده .

سموم شیمیایی رو آوردن و بعد سالیانی به ضرراش پی بردن و ممنوعش کردن . 

انواع مواد مخدر صنعتی رو عرضه کردن .

انواع داروهای شیمیایی با یک اثر مفید و ده برابر ضرر تولید کردن .
طبیعت رو با پلاستیک آلوده کردن که آب و خاک ما آغشته به مواد سرطان زاست .

سلام جناب دکتر.... دقیقا درست میفرمایید متاسفانه ما اول تقلید کورکورانه داریم بعدتفکر - محدثه خانوم

 جوان : قطره برای درد گوش چی بگیرم ؟ گوشم چرک کرده - در معرض سر و صدا !!!


نسخه پیچ 1 : دکتر ! ( مریض ) یه کرم خواسته خیلی چرب باشه - گوشی شو چرب کنه برای استخر .
گفتم : وازلین .
  گفت : بهش گفتم گفته نه .
نسخه پیچ 2 : واسکازین . بزنه قشنگ تا یه هفته گوشش کیپه !


مرد جوان : برای خانومم یه ( قرص ) آهن میخوام که روی و زینک هم داشته باشه !
گفتم : روی همون زینکه . حالا چرا آهن ؟ کی گفته که آهن مصرف کنه ؟
گفت : 2 تا بارداری پشت سر هم داشته . دندوناش داره خراب میشه !
گفتم : ( مجید دلبندم ) اون که کمبود کلسیمه یا ویتامین D .


دختر جوان : سفتریاکسون رو رفتم بزنم گفتن خطر داره . سنگینه شوک میده .
نسخه پیچ زیر لب گفت : عجب مملکتی داریم . دکتر می نویسه تزریقاتی مریضو منصرف می کنه .
دختر : ترسیدم دیگه . اینو از نسخه ام کم کنین .
وقتی رفت صندوق و برگشت ازش پرسیدم : مشکلت چی بود ؟
گفت : من آبریزش بینس داشتم و سوزش گلو . دکتر گفت ویروسیه - سرایت می کنه !
( داروهاش علاوه بر آمپول لوراتادین و آموکسی سیلین و برونکوتیدی بود )
 
( برای بیماری ویروسی آنتی بیوتیک ضد باکتری چه کاربردی داره ؟؟؟ )

 نسخه پیچ 1 : بعد از داروخونه ( ساعت 2 شب ) تا صبح میخوام بیدار باشم - امتحان دارم .
  نسخه پیچ 2 : می کشی ؟ ( بدنت می کشه ؟ )
گفت : آره . یه ( قرص ) ریتالین می زنم !
  گفتم : می نویسم تو وبلاگم .
با بی تفاوتی گفت : بنویس . دفعه اولم نیست . دفعه اول بقیه هم نیست !



اعتیاد اگه هیچ بدیی هم نداشته باشه عیبش اینه که از انسان مختار موجودی بی اختیار ( بی اراده ) می سازه .


کلی با زحمت نسخه ی پوستی رو جمع کردیم .
یه سبد پر شده بود .
آقا : خانومم شوره نداشت که . شامپوی مدیلن رو حذف کنین ... زخم هم نداره . کرم سیلور رو نمیخوام ... سرنگ انسولین برای چی داده ؟ ... این کرم روش نوشته به محل خارش و سوزش بمالید . خارش نداره که . کرم فلوئوسینولونم نده .
 
خانومم شیردهه . سفالکسین اشکال نداره ؟ برای چی هست ؟
 گفتم : چرک خشک کنه .
گفت : اونم نده !
نسخه پیچ با خنده گفت : آخرش سبد خالی می مونه که باید ببره . شوخی
در انتها بیمار فقط محلول ماینوکسیدیل و شامپوی تقویتی و یه کرم مرطوب کننده رو برد !

خودش کچل نبود؟ احتمالا اونا رو هم برای خودش میخواسته - *مهاجر*

iهه هه هه . از 8 قلم 3 تاشو برد .

بله . بهترین دین و برترین مذهب به ما رسیده .
اما این به اون معنی نیست که ما هم خوب اونو پاس داشتیم و این پرچمو به دوش کشیدیم .
برای یه ایرانی که امام و رهبر رو دیده مسئولیت خیلی سنگین تره نسبت به اون آفریقایی که تو قبیله بزرگ شده و 50 کیلومتر اون ورترش نمی دونه چه خبره .


توهم عارضه دارویی :
خانمی زنگ زد داروخونه و گفت : من شوهرم 47 سالشه . رفت چرک خشک کن بخوره 2 تا مفنامیک خورده . چی میشه ؟
گفتم : هیچی . فقط شکم خالی نباشه یه لیوان آب یا غذا بخوره .
گفت : غذاخورده بود . یه لحظه احساس کرد قلبش گرفته گفتیم شاید به خاطر این باشه !



***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ