سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 119
کل بازدید : 1404424
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 95/2/17 ساعت 12:6 ع توسط دکتر بالتازار


                                          بسم الله الرحمن الرحیم
فرار مغزها ...
اگرچه برای پزشکامون رفتن به خارج جاذبه ای نداره
( چون اونجا دیگه از این خبرا نیست . این جور پولا رو فقط تو ایران می تونن در بیارن )
اما یه فکری برای من بکنین .
هشدار دادما .
یه وقت دیدی وسوسه شدم و رفتما .  
 


2 سال پیش یکی از فامیلامون به دکتر مراجعه کرد .
سرطان سینه داشت که به همه احشائش زده بود .
دکتر بهش گفت یه هفته دیگه بیشتر زنده نیستی .
دکتر دیگه گفت 20 روز .
خودشو باخت ایام بیض ماه رجب بود .
زنگ زد به مادر ش که معتکف مسجد بود و وسط اعمال ام داوود .
با گریه و زاری گفت برام دعا کنید -  بعد از من بچه مو نگهدارید ...

 
بعد رفتن پیش دکتر دیگه ای تو اصفهان  دکتر گفت " غلط کرده هر کی گفته . سرماخوردگی هم آدمو می کشه . اگه روحیه داشته باشی - هر چی خوبه بخوری هر چی بده نخوری عمر طولانی می کنی . سبزی بیشتر بخور . سرخ کردنی نخور " ... روی سرطان خیلی حساس شدن و الا اونم یه مریضه مثل بقیه . 

الان هنوز زنده است .
این دکتر همیشه میگه " حرص نخور . جوش نکن . اگه جوش بخوری حق نداری بیای پیش من " .


 نسخه پیچ داشت با احترام از یه جانباز 70 درصد یاد می کرد .
گفت : اومده بود داروشو بگیره گفت این کلونازپام رو جدا حساب کنید مال همسرمه نباید رایگان محاسبه بشه . حساب کنین فرانشیزشو بدم .
 
بعد ادامه داد : اینایی که تا این حد احتیاط می کنن نباید مقایسه شون کنی با اونایی که حلال و حروم حالیشون نیست .


 اگه داروهای شیمیایی خوبه و سنتی بد چرا خاندان سلطنتی انگلستان کلا از داروهای گیاهی و درمان های طبیعی استفاده می کنن ؟؟؟
 

جوان 20 ساله : آمپول دگزامتازون برای خارش گلو خوبه ؟
گفتم : خودت خریدی؟
گفت : آره .
گفتم : نیاز نیست زده بشه . اکثرا حساسیت یا بیماری ویروسیه .
گفت : قبلا هم 2-1 بار زدم خوب شد .
گفتم : خوب می کنه ولی درمان مرحله مرحله است . نباید یکباره به درمان آخر بپردازیم .
گفت : شدیده ها .
  گفتم : سرم شستشو استفاده کن و غرغره دیفن هیدرامین برای درد .
گفت : ائه ؟
رفت اما آمپول رو پس نداد !
 

 من ندیدم کارفرمایی که با کارگرش منصف باشه .
همه دنبال یک قرون سود بیشترن و این حرص اونا رو به تضییع حقوق کارگر می کشونه .

 
البته کمند کارگرانی که انصاف بدن و برای کارفرما همونجور کار کنن که برای خودشون کار می کنن .

داروخانه ترکیبی از 2 چیز متضاده : علم و اقتصاد .
همه مثل دکتر بالتازار نیستن که در جواب کسی که اومده و شیر خشک برا یبچه اش میخواد بگن " شیر مصنوعی جای شیر خشک رو نمی گیره و دادن اون ممنوعه مگر برای کودکانی که از شیر مادر محرومن " .

 
همه مثل دکتر بالتازار نیستن که به مشتری بگن " بهترین غذا برای کودک غذاییه که طبق جدول شبکه بهداشت در خونه تهیه بشه و غذاهای کمکی مثل سرلاک برای ایام سفر یا خانم هایی که حال ندارن به بچه برسن به کار میاد "

همه مثل دکتر بالتازار نیستن که بگن " دادن مکمل ها در سن بالای 2 سال ضروری نیست مگر با تجویز پزشک و ما باید همه احتیاجاتمونو از یک غذای متنوع تامین کنیم "

 باز هم مخالفان دولت یه دستاویز پیدا کردن تا به دولت بتازن .
آخه 2 میلیارد دلار ارزش این حرفا رو داره ؟؟؟
فدای سر دولت .
ما که اینقدر دست و دلباز و پول خرج کنیم که 3-2 میلیارد پول میدیم برای رژ لب و سرخاب .
ما که 2 میلیارد میدیم برای عروسک و اسباب بازی .
زشت نیست که برای این پول خوردها حال دولت رو مکدر کنیم در این شرایط پسابرجاااااااااااااام ؟؟؟
 

 امام خمینی به بنی صدر در روز انتصاب به ریاست جمهوری آفت قدرت طلبی رو تذکر داد .
کسی چه می دونست که امام درون تشنه قدرت او رو می دید .
امروز رهبر به آقای وزیر آموزش و پرورش اطرافیان رو تذکر داد .
باشد تا ببینیم تاثیر کلام رهبر رو  نه اینکه تاریخ بیاد و چیزایی رو به ما بگه .

امام خامنه ای در دیدار با معلمان گفت " من به همه خوش بینم " .
بله . کسی در جایگاه رهبری باید مثل پدر خانواده شیطنت های بچه هاشو نبینه .
خون دل بخوره اما ناامید نشه و همه هم و تلاشش برای اصلاح امور باشه ...
یاد اون آیه افتادم که خداوند در شان پیامبر گفته " به تو می گویند اذن . بگو اذن بودن من به نفع خود شماست " .

 نسخه پیچ دانشجو با لبخند یا تلخند گفت : بن کتابمو گذاشتم توی دیوار ( سایت دیوار ) . 80000 تومن !
( بن صدهزار تومنی دانشجویی رو برای فروش گذاشته . نمی دونم چی بگم . )


خانم نسخه پیچ داروهای برادرزاده شو آماده کرد و گذاشت جلوی من تا دستور بزنم .
بعد با ناراحتی گفت : بچه که نمیذاره تست کنن .
داروش 6.3.3 بود .
نوشته بود " عضلانی پس از تست " !
گفتم : چند سالشه ؟
گفت : 3 سالشه .
 گفتم : زیر 13 سال که تست نمیخواد .
وقتی به نسخه اش نگاه کردم و دیدم که مهر " متخصص کودکان و نوزادان " پای نسخه خورده خیلی متاسف شدم .


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ