سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 49
کل بازدید : 1403552
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/11/21 ساعت 10:31 ع توسط دکتر بالتازار


                                         یا حی و یا قیوم
نسخه پیچ ( صبح ها کارمند بهداشته ) : یه پزشک رو می خواستیم جا به جا کنیم .
از یه مرکز بهداشتی - درمانی ببریم یه مرکز دیگه .
مردم طومار پر کردن که ما این دکترو میخوایم .
بالاخره انتقال داده شد .
دکتر می گفت " من تحت فشارم ... مردم - شورای شهر زنگ می زنن . امام جمعه زنگ می زنه .
منو برگردونین "
ما هم از شورای شهر پیگیری کردیم قصه رو .
گفتن " نه . ما اونو نمیخوایم .
ال بود بل بود "
 
گفتم : پس چطور مردم طومار پر کردن ؟
مسئول شورا گفت میخوای یه طومار جمع کنم در مخالفت با این دکتر ؟!!
کلا مردم روستای ما نخونده طومار پر می کنن .
کافیه بگی بودن این دکتر یا نبودن این دکتر برای آبادانی این روستا چقدر موثره مردم طومار رو امضا می کنن !

( اگه این قصه راست هم باشه باز می رسیم به نقش خواص )

 بیماری زنگ زد داروخونه و گفت : متفورمین هگزال 500 دارین ؟
نسخه پیچ : 1000 داریم . باید نصف کنی .
بیمار : من نوونورم نیم می خواستم 1 دادین با دستگاه قرص نصف کن هم نصف نمیشه . خیلی ریزه . این متفورمینه نصف میشه ؟
نسخه پیچ : آره . قرصاش انقدر بزرگه که با دندونم می تونی نصف کنی !!!

خانمی زنگ زد داروخونه و گفت : من سرما خوردم باید آموکسی سیلین بخورم آموکسی تو خونه نداریم می تونم به جاش سیپروفلوکساسین بخورم ؟!! وااااای
گفتم : نه . اگه سرما خوردین سرماخوردگی یه بیماری ویروسیه . آنتی بیوتیک موثر نیست . استراحت - مایعات فراوان مثل سوپ - لیمو - اگه بدن درد دارین استامینوفن 500 .


 یه نسخه اومد حاوی Celexib .
زیرشم داخل پرانتز نوشته بود ( اصل مرگ بر آمریکا ) !!!
نسخه از متخصص داخلی بود .
نسخه پیچ گفت : ترشحات یک ذهن معیوب !
 
( اسم دارو رو بلد نیست بنویسه ( سلبرکس ) اون وقت میاد طعنه می زنه . )

یه نسخه اومد که انگار نویسنده اش رعشه داشت .
شوخیخط خطی بود .
نسخه پیچ : شماره نظامش 800 و خورده ایه . 500 سالشه فکر کنم !!!


 نسخه پیچ ما که صبح ها تو اداره است و شب ها پیش ما کار می کنه گفت : یه جانباز به من گفت " پسرم تو یه داروخونه کار می کنه . گفته بابا از وقتی که نسخه های بنیاد رفته زیر نظر بیمه ایران چند نفرن که هر روز نسخه میارن 3 میلیون - 4 میلیون " . منم گفتم حالا که اینطوریه یه سر به نمایندگی بیمه ایران بزن و خودت بگو ... پی گیری کن .


تلویزیون روشن بود .
داشت فوتبال نشون می داد .
نسخه پیچ 1 : هر کار کردم که از فوتبال خوشم بیاد نشد ... یه بار با دامادم رفته بودیم ورزشگاه . نفر جلویی ام اینقدر فحش خواهر مادر داد که حالم بد شد . دیگه از هر چی فوتباله بیزار شدم . نسخه پیچ 2 : اون حتما استقلالی بود . نسخه پیچ 1 : نه بابا . ما تو جایگاه پرسپولیسیا بودیم چون دامادم پرسپولیسیه . وقتی تموم شد جوونا زار می زدن . خودشونو می زدن
 
خواستم بگم خاک بر سر . مگه ننه ات مرده ؟
بعد ادامه داد : شیر سماور - اگزوز خاور - داور دقت کن !!!

خانم شیشه آزیترومایسین رو که دید گفت : اینا بدمزه است . شرکت دیگه ای ندارین ؟
نسخه پیچ : شرکت اکسیر خیلی معروفه . تو قرص و اینا معروفه . تو شربت نمی دونم !!! وااااای


نسخه پیچ : 3-2 سال بود سرگیجه داشتم . 3 ماه اخیر وضع خراب تر شده بود . بتاسرک می خوردم . رفتم دکتر گوش و حلق و بینی گفت عفونت گوش داخلی داری . برام مترونیدازول و ... و بتاسرک نوشت . 2 ساعت تاثیر دارو بود . موقع بلند شدن از جام سرم گیج می رفت . اشتهام خراب بود . با نصف بشقاب غذا در روز سر می کردم .نا امید شدم . تا اینکه با یکی از دوستام صحبت کردم . آزمون مزاج شناسی دادم . مزاجم سرد و خشک بود .

 
باید تعادل پیدا می کرد . عرق اسطوخدوس خوردم . 9-8 لیتر عرق رو لیوان به لیوان مثل آب خوردم . سیاه دونه خوردم . عصاره گل بنفشه رو به ملاجم مالیدم و هر شب 2 قطره تو هر سوراخ بینیم ریختم . بعد از 2 هفته سرگیجه ام خوب شد .
یادمه هر وقت می دیدمش حالشو می پرسیدم . می گفتم : هنوز زنده ای ؟
الان بحمدلله خوب خوب شده .

 نسخه پیچ : پسرم 3 ساله بود . رفتیم شمال . اردیبهشت ماه بود . تا رسیدیم داشتن صبحانه می خوردن برن مزرعه .
پسرم یه دونه باقلا خورد و یه دونه آلوچه .
شب اسهال شد . بستریش کردیم .6-5 روز بستری تاثیری نداشت .
همه داروهایی که بهش می دادن حالشو بدتر می کرد ( کوتریموکسازول - فورازولیدون ... ) .
به زور مرخصش کردم .
اومدیم قم .
دکتر @ گفت : همه داروهاشو قطع کنین . آزمایش نوشت . معلوم شد نقص آنزیمی داره
 
حساسیت به باقلا ( فاویسم )= G6PD

این جمله از کیست ؟
" اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی "
 
همونی که گفت قرآن برای گذشته هست به درد الان نمی خوره - majid57

آیا او یک کمونیست بود ؟؟؟

هرچی که هست و بود مسلما مسلمان نمیشه نامیدش - majid57

 جوان : " دیفن هیدرامین کامپوست " بدیم به بچه اشکال نداره که ؟!!


وقتی وارد داروخونه شدم نسخه پیچ از وضع صبح داروخونه داشت می نالید : امروز از صبح به خاطر دستورالعمل جدید بنیاد همش درگیر بودیم .
تازه دکتر @ و &از مسئولین هم اینجا بودن تا روند کار رو ببینن .
بهشون گفتیم که کار خیلی سخت شده و خدمات رسانی مختل شده .
گفتن " هر موقع سوال داشتین زنگ بزنین بپرسین " .
پریدم وسط حرفشو گفتم : اگه 2 نصف شب هم سوال پیش اومد میشه پرسید ؟؟؟
94/11/17  
گفت : هه . 2 نصف شب ؟؟؟ یه ربع بعد از رفتنشون 2 تا نسخه جانباز 70 در صد اومد .
به دکترا زنگ زدیم تا کسب تکلیف کنیم هیچکدومشون گوشی رو برنداشتن !!!

 از دور می شنیدم که نسخه پیچ داشت یکی از آشناهاشو راهنمایی می کرد : آبگوشت . هیچی مثل آبگوشت نیست ... ارده شیره بهش بده .

مرد : غذای کمکی چی بگیرم ؟

نسخه پیچ : غذای کمکی سرلاکه که خوب نیست . خارجی اگه پیدا کنی خوبه !!!

 
(بهترین غذا برای کودک غذای خونگیه . مادرا باید وقت بذارن .)


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ