سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 1404140
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/11/14 ساعت 1:25 ع توسط دکتر بالتازار


                                     بسم الله
یه نسخه اومد از ماما : 30 تا پرل ویتامین د-3 توش بود با دستور " روز در میان یکی " !!!
پرسیدم : بارداره ؟
گفت : آره . شیر هم میده .
  گفتم : به نظر مقدارش زیاد میاد با پزشک زنان مشورت کن بعد دارو رو مصرف کن . شاید لازم باشه دوزش تغییر پیدا کنه یا فاصله زمانیش زیادتر بشه .

 خانم : 2 ورق سفیکسیم بدین - 4 تائیه - 625 میلیه !!!
گفتم : این مشخصات سفیکسیم نیست ( کوآموکسی کلاوه ) .
گفت : قبلا مصرف کردم . ادامه درمانه .
گفتم : کی ؟
گفت : ماه قبل .
گفتم : الان مصرف کنی میشه ادامه درمان ؟؟؟
گفت : زنگ زدم دکترم گفته دوباره بگیر مصرف کن !!!
گفتم : چه دکتریه که تلفنی چنین اجازه ای بده ؟؟؟


 نسخه ی درمانگاهی اومد که یکی از اقلامش این بود : DefenH وزیرش نوشته بود " قرقره شود " !!!
2 غلط ... میشه 18 . 
( منظورش دیفن هیدرامین بود و غرغره )

نسخه پیچ 1 : من موندم این عراقیا چه جوری کارت جانبازی دارن . ما رو می کشتن حالا جانباز شدن ؟!!
نسخه پیچ 2 : نه اینجور نیست .
نسخه پیچ 1 : وقتی جنگ تموم شد انصراف دادن اومدن این طرف ؟!!
 
( اینه میزان اطلاعات یه فوق دیپلم از شرایط کشورش !!! )


 آقا : بچه ام سرماخورده چی براش بگیرم ؟
گفتم : چند سالشه ؟
گفت : 10 ساله .
  گفتم : علائمش چیه ؟
گفت : یه مقدار خلقش تنگه !!!
با تعجب نگاهش کردم .
ادامه داد : تب هم داره .
گفتم : تب بدون علائم در سر سینه ( آبریزش بینی - چشم - عطسه - سرفه ) سرماخوردگی نیست . باید به پزشک مراجعه کنی . باید پیگیری کنی .

 یه نسخه اومد از متخصص اطفال .
یه قلمش رو که مشکوک بود بچه ها سفیکسیم خوندن و آوردن .
به بیمار گفتم : داروهاتو به دکتر نشون بده .
مسئول قیمت زدن گفت : به نظر من ستریزینه .
و خواست عوضش کنه .
گفتم : عوض نکن . قراره به دکتر نشون بده .
 اونم بیمار رو صدا زد و به او گفت : این دارو رو به دکتر نشون بده . اگه چیز دیگه ای بود بیار عوض کن .
مسئول رد کردن نسخه هم گفت : به نظر من گایافنزین درسته .
 
و اوهم با مریض صحبت کرد و از او خواست به دکتر داروهاشو نشون بدهد !!!

 نسخه ای یه قلمی اومد که نوشته بود Anti wart .
نسخه رو به من ارجاع دادن .
جوان : اینجا چی نوشته ؟
نگاه کردم و گفتم : اینکه فارسیش رو هم نوشته " محلول ضد زگیل " .
رفت قسمت مربوط به داروهای بدون نسخه و گفت : زگیله زگیل . محلول ضد زگیل - نه زگیل ساز !!!

یه نسخه متخصص ریه اومد که بچه ها با همفکری اونو خوندن .
بیمار : چرا داروهامو دستور نزدین ؟
نسخه پیچ : همینکه خطشو خوندیم خودش کلیه .
بیمار : شما 12-10 تا دکترین هیچی بلد نیستین ؟!! میرم یه جا دیگه دارو بگیرم که بتونن دستورشو بخونن .

 نسخه پیچ : خانمی زنگ زد و گفت " با دکتر داروخونه کار دارم " گفتم دکتر داره تلفنی صحبت می کنه کارتون چیه گفت " پسرم پاش در رفته فکر کنم . چیکار کنم " ؟!! منم بهش گفتم خانوم زنگ بزن اورژانس بپرس نه داروخونه .

یکی از دکترای اطرافمون یه روز شروع کرد به نوشتن کپسول فارماتون .

به مدیر داخلی داروخونه گفتم : سبیل این " سبیل سوخته " رو چرب کردین که تو هر نسخه 30 تا فارماتون می نویسه ؟؟؟

نسخه پیچ که حرف منو شنید به طعنه گفت : تازه به خواصش پی برده !!!

 
بعد نسخه ای اومد که فارماتون نداشت .
نسخه پیچ نام برده گفت : اه . فارماتون یادش رفته بنویسه . میخوای بهش زنگ بزنیم دکتر ؟!!


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ