سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 40
کل بازدید : 1404151
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/9/3 ساعت 8:35 ص توسط دکتر بالتازار


                                               بسم الله
2  تا دختر جوان : ما خوابگاهی هستیم . چند روز پیش تو سر یکی از بچه ها رشک دیده شد . همه شامپو پرمترین زدیم و ... دوباره یه دونه تخم دیدیم . ما تا صبح خوابمون نبرد !!!
 سرکه - پارافین طبی - کوتاه کردن مو یا برداشت فیزیکی تخم رو بهشون گفتم .
و بررسی هر روزه موها رو ( خوبه . اقلا از بیکاری و افسردگی در میان )
گفت : برای سطوح چی ؟
گفتم : شپش روی بدن زندگی می کنه . سطوح نیاز به ضدعفونی نداره .
 
( البته میشه اتو بخار کرد یا لباس ها رو تو یه پلاستیک کرد و بعد از 10 روز استفاده کرد . چون موجود زنده که از تخم در بیاد اگه 24 ساعت غذا نخوره می میره )
( وقتی موها رشد می کنه تخم هایی که به بن مو چسبیده میاد بالا و این موضوع می تونه گمراه کننده باشه . به نظر میاد که تخم جدیده . برداشت تخم ها با آب و سرکه ( 1 + 1 ) خواهد بود )


ویزیتورهایی اومده بودن داروخونه .
ظاهرا از تهران بودن .
داروهای شیمی درمانی رو معرفی می کردن و از مسئول خرید ما التماس دعا داشتن .
او هم گفت : اگه دکتر انکولوژ بنویسه ما مشکلی نداریم . اونا هم رفتن مطب دکتر و یه دستخط گرفتن " جناب آقای فلان داروی @ و & از شرکت سیپلا ( هند ) مورد تجویز من هست . لطفا تهیه بفرمایید " .
وقتی ویزیتورها رفتن مسئول خرید ما گفت : همین دارو رو من قبلا هم خریده بودم
 
دکتر قبول نکرد و برگشت زد تا اینکه تاریخش گذشت و ریختیم دور .
کلا دلش نمیاد کسی رو ناامید کنه . هر ویزیتوری بره پیشش براش نامه می نویسه !!!

 مرد میانسال: من از خونه که در اومدم خانومم به من زنگ زد که نسخه رو برنداشتی . 2 ورق لورازپام بدین .
زیر لب گفتم : قصه اش تکراریه .
 نسخه پیچ : لورازپام نسخه میخواد .
 آقا : این همه راه رو برگردم نسخه بیارم ؟ 4-3 هزار تومن کرایه بدم ؟
گفتیم : مگه خونه ات کجاست ؟
گفت : فلان نقطه شهر ( در حالی که داروخونه ها در همه نقاط شهر در دسترسن )
نسخه پیچ : خیلی تکراری بود . باید می گفت" تو رو خدا بده" شوخی

نسخه پیچ 1 استفراغ های مکرر داشت .
رفت درمانگاه سرم زد اما هنوز چهره اش بی حالی رو نشون می داد .
نسخه پیچ 2 : امروز حقوق گرفتی ؟
نسخه پیچ 1 : آره .
  نسخه پیچ 2 : بدنت حساسیت نشون داده . تحمل اون همه پول رو نداشته !!!

 مرد میانسال : من همیشه خوابم . چرا ؟
گفتم : چقدر می خوابی ؟
گفت : از 1 تا 5.5 صبح !!!
گفتم : روزها چی ؟
گفت : تو آزانسم . یه ساعت هم بین سرویس ها می خوابم . پشت فرمون خوابم می بره . خونم غلیظ نیست ؟ نسخه پیچ زیر لب گفت : شاید چربی خون داره .
گفتم : کسانی که کمبود خواب دارن طول روز همیشه خواب آلود هستن . اول اونو اصلاح کن اگه مشکل رفع نشد یه آزمایش بده .

خانم جوان : دکتر دارومو تغییر داده . تعویض می کنین ؟
 گفتم : کی گرفتی ؟
گفت : زیر 6 ماهه !!!
گفتم : نه .
گفت : همه داروخونه ها تعویض می کنن شما چرا نمی کنین ؟!! ( سنگ مفت گنجشک مفت . یه دروغ می پرونه شاید گرفت )

نسخه پیچ : دکتر ! با شما کار دارن .
منم با اکراه گوشی رو برداشتم.
یه خانم جوان بود .
گفت : یه نفر اومد خونه ما . آنفلوانزا داشت . از این شدیدا . ما هم نمی دونستیم . روبوسی کردیم و ...
گفتم : به به .
گفت : حالا من از کجا بدونم که گرفتم ؟!!
گفتم : فرضا بگیری . مهم نیست ( انفلوانزا که بیماری جدیی نیست ) .
گفت : دکتر گفته اگه یکی داشته باشه از 100 متریش ... کی معلوم میشه ؟
 گفتم : هر وقت علائمی که اون مریض داشت در شما ظاهر شد شمام گرفتی .
 
( نه . من هیچی . تو رو خدا . اینام سواله که زنگ بزنن داروخونه ؟؟؟ )

خانم جوان : مسئول خریدتون نیستن ؟
 نسخه پیچ : الان نیستن . صبر کنین میان .
خانم : من عجله دارم .
مکمل های غذایی آهن - زینک - امگا3 و مخمر و ... شرکت hansal آلمان رو معرفی کرد و گفت به ازاء هر یه دونه خرید یه دونه ( آفر ) جایزه میدن !!!
و گفت که به پزشکایی که اونا رو بنویسن سکه طلا جایزه میدن !!!
 
( تو همه زمینه ها . وقتی درهای کشور به روی محصولات خارجی باز بشه اونا با انواع شگردها بازار مصرف ما رو به دست می گیرن . )

السجود منتهی العباده .
 
بی نمازی بی ادبی است .

یخرج الحی من المیت و یخرج المیت من الحی
 
حدثنا بشر قال : ثنا یزید قال : ثنا سعید ، عن قتادة ، عن الحسن قوله : ( یخرج الحی من المیت ویخرج المیت من الحی ) المؤمن من الکافر ، والکافر من المؤمن .

زیارت یعنی دیدار با قصد و توجه تام به زیارت شونده .
( الزیاره العدول عن الغیر )
 
زائر به زبان حال می گوید : آمدم خدمتت از من چه می خواهی ؟

پیامبر ما کسی بود که به خاطر گریه کودکی نماز جماعت را با سرعت و بدون مستحبات به جای آورد تا مادر کودک بتواند به فرزندش برسد . این است اوج عاطفه انسانی .
 یبوست در سن زیر 6 ماه بررسی شود شاید از کم کاری تیرویید باشد یا مشکلی در روده ها .
بالای 6 ماه باید فیبر غذایی مصرف شود ( آلو - کدو حلوایی - سبزیجات ) و مایعات کافی .
گاه تا روزی 15 بار و گاه هر چند روز یک بار ( حتی 1 هفته ) دفع صورت میگیرد .
اگر شل باشد و حجیم طبیعی است .
اگر خشک باشد و با درد غیرطبیعی است .
10 دقیقه بعد از هر غدا کودک 5 دقیقه در دستشویی بنشیند تا الگوی دفعش تنظیم شود .


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ