سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 59
کل بازدید : 1404362
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/9/1 ساعت 10:21 ص توسط دکتر بالتازار


                                             بسم الله
مرد میانسال برای گرفتن قرص قند اصرار می کرد .
در حالی که نه اسمشو می دونست نه مشخصاتشو و نه حتی تجویز پزشک رو داشت .
می گفت : شما یه دارو بده . میگن داروی جدیدی برای قند اومده . من 5 ساله دارم قرص قند می خورم جواب نگرفتم . دکتر درمانگاه گفته " بدنت به این قرصا مقاوم شده " . از 5 سال پیش که سکته کردم برام قرص قند نوشتن . صبح و شب یه دونه گلی بنکلامید و 2تا متفورمین می خورم .
 
قندمو اندازه گرفتم 270 بود قرصو خوردم اندازه گرفتم 290 شده بود !
گفتم : عصبانیت ( استرس ) قندو بالا می بره و ...
گفت : اتفاقا عصبانی هستم .
ادامه دادم : بی حرکتی هم ...
 گفت : آره به خاطر دیسکم نمی تونم خیلی راه برم . راه رفتن آروم هم موثره ؟
گفتم : راه برو . حتی اگه آروم باشه . پله نه . زمین صاف . روزی 2 یا 3 بار نیم ساعت پیاده برو . یکی هم برنامه درست غذا خوردنه . زیاد نخور .

حجم کم بخور هر 4 ساعت مثلا . نان جو یا سنگگ بخور . برنج هم ترکیبی با عدس یا ماش یا لوبیا ( نصف نصف )
و الا قرص به تنهایی کارگر نیست .
با اصرار زیاد اسم داروی " زیپتین " رو از نسخه پیچ گرفت و رفت خرید و اومد دستورشو بگیره که نسخه پیچ به او گفت : هر طور صلاح می دونی بخور . با مسئولیت خودت !

(ما 8 میلیون دیابتی در ایران داریم . قبلا نیمی از دیابتی ها از بیماریشون خبر نداشتن . ما امروز افتخارمون اینه که 35 درصد بیماران از بیماریشون خبر ندارن !!!  
افراد بالای 45 سال باید یه تست قند خون بدن . اما اگه بخوایم ریشه ای برخورد کنیم باید الگوی زندگیمونو اصلاح کنیم )

جوان بالا سرم واستاده بود تا داروشو دستور بزنم .
همین حین یکی اومد و بدون نسخه چرک خشک کن می خواست که منصرفش کردم .
گفتم : یکی براش می نویسن نمیخواد یکی خودسر مصرف می کنه .
جوان : منم الان شک دارم که فارینات رو بخورم یا نه.
گفتم : چرا ؟ مگه عفونت نداری ؟
گفت : من که همه سال خلط دارم . دکتر هم اسکن سینوس برام نوشته .
گفتم : انجام دادی ؟
گفت : نه !
گفتم : خلط سبز یا زرد و چرکی داری ؟
 گفت : نه .
 
گفتم : پس با سرم نمکی که برات نوشته شستشو بده . انتی هیستامین رو هم بخور .
اگه خوب نشدی چرک خشک کن رو بخور . البته اگه اسکن رو انجام بدی که بهتره .  نشون میده که چرک داری یا نه . 


 ساعت 1 شب بود .
نسخه پیچ : دکتر عجله کن یه کم خلوتش کنیم زودتر بتونیم بریم والا ما رو نگه می دارنا .
  گفتم : سرعت بالا خطا رو زیاد می کنه .
نسخه پیچ : خودم بعد فکر کردم دیدم همینطوره .
 گفتم : نونوا ممکنه دور تنورشو تند کنه و برسونه اما کیفیت نون پایین میاد . رستوران هم همینطور ...
نسخه پیچ : دکتر غلط کردم . غلط کردنو واسه اینجور جاها گذاشتن ... والله . ول نمی کنه !
هنوز هم می شنویم که عده ای یزیدی می گویند : حسین و روضه خوانی برای کسب درآمد آخوندهاست !
قرار نبود نامی از حسین بماند . 
او باید در ایام حج توسط عده ای ناشناس غریبانه ترور میشد .
اگر نبود 72 تن ( 120 تن ) یار و همراه نامی از حسین نمی ماند .
اگر نبود اسارت خانواده امام و پیام رسانی آنها کربلا در کربلا دفن می شد .
برا همین بود که با زدن نعل تازه جسم امام را کوبیدند و با خاک برابر کردند .
^ 92/9/8  
برا همین بود که از ظالم درخواست کرد : دختر امام را به کنیزی بگیرد .
برا همین بود که ده ها بار مرقد امام شخم زده شد و کشت گردید .
برا همین بود که سفر کربلا جرم اعلام شد و مجازات برایش تعیین شد .
برا همین بود که عزاداری بر امام ممنوع شد و ...
خواستند نور خدا را با فوت کردن خاموش کنند !!! در حالی که خداوند نور خود را تمام و کامل می کند هر چند کافران ناخوش دارند .
در عاشورا 20 و خورده ای از اصحاب تن به تن جنگیدند . بقیه بصورت دسته جمعی در تیرباران ابتدایی شهید شدند و جالب اینکه چه آرایشی به خود گرفتند که هیچ یک از بنی هاشم در آن تیرباران شهید نشدند .

 آقا : دوره مصرف آزیترومایسن چند روزه ؟
نسخه پیچ : شربته ؟
 آقا : نه . قرصه .
نسخه یپچ : همون چندتایی که دکتر نوشته باید مصرف بشه .
آقا : تو بروشورش نوشته بود " 5 روز " . گفتم اگه لازم نیست بقیه شو ندم !
نسخه پیچ : نه . کامل بده . طبق تجویز پزشک .

 تلفن : خانم : سفیکسیم دستورش چیه ؟
نسخه پیچ : همینطوری نباید مصرف بشه . باید با اجازه پزشک باشه .
خانم : من هر سال سینوزیت می گیرم دکتر همینو میده !
نسخه پیچ : خوب پارسال چه جوری می خوردی . همونجور بخور .
خانم : هر 8 ساعت می خوردم !
نسخه پیچ : 8 ساعت که نیست .
خانم : پس چه جوریه ؟
نسخه پیچ : خانوم من نمی دونم . گفتم که باید با تجویز باشه . 12 ساعته میدن 24 ساعته میدن .

جوان نگاهی به انواع پر زرق و برق شربت های مولتی ویتامین خارجی که تو قفسه چیده بودیم کرد و پرسید : برای بچه 3.5 ساله مولتی ویتامین چی بگیرم ؟
گفتم : بالای 2 سال که ردیف دندون های بچه کامل شده و همه جور غذای خونگی رو باید بخوره ما هیچ ویتامینی نمیدیم . گفت : غذا زیاد نمی خوره .
گفتم : این شربت ها یک دهم نیاز بچه رو هم تامین نمی کنه . باید غذا بخوره .
گفت : قبلا " کلسی کر "می دادیم . خوبه ؟
گفتم : دارو که خوب و بد نداره . بسته به نیاز توسط پزشک تجویز میشه .
گفت : آهن بدم خوبه ؟!!

 نسخه پیچ : دکتر این خاطره رو  بنویس .

یه پیرزن غرغرو متوهگزال می خواست . 4 نفر از بچه ها به نسخه اش نگاه کردیم . دوزش مشخص نبود . هر چی بهش می گفتیم ما این دارو رو نداریم . ایرانیشو داریم که 95 میلیه . دوز داروی شما مشخص نیست . آخه ما چه جوری دستور بدیم ؟ متوجه نمی شد . آخرش گفت " ایرانیش که قوی نیست روزی چند تا شو می خورم " !!! وااااای

( متوهگزال 23 - 47 و نیم - 95 میلی داره . فرم آهسته رهشه . نوع خارجی خط دار و قابل نصف کردن هست اما نوع ایرانی بدون خطه و نباید خورد یا نصف  بشه . )


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ