سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 31
کل بازدید : 1404081
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 94/3/1 ساعت 9:52 ع توسط دکتر بالتازار


                                       یا کریم

جوان :این مدافینیل و ریتالین چیه که نمیدن ( براحتی و بدون نسخه ) ؟
نسخه پیچ : مال مریضیته دیگه !
 گفتم : ریتالین بیخوابی میاره . دانشجوها ازش سوءاستفاده می کنن .
         برای اینکه به دست مریض برسه سخت گیری هایی میشه .
گفت : من برای مریضیم برام ریتالین نوشتن . وقتی که خوردم دیدم بدنم یه جور میشه . کله ام یه مدل میشه .
         بعد از یه هفته انداختم دور و گفتم این چیه . دکتر هم دارومو عوض کرد و مدافینیل نوشت.
 
( بیماری این فرد بیماری خواب بود )

من برم یه بسته بخرم - ? قهوه تلخ

ینی چی بیماری خواب ؟؟؟ یعنی زیاد میخوابید ؟ - حضورپنهان .

همیشه تو چرته .


 دیروز یکی از نسخه پیچ ها رفت و 3 کیلو شیرینی تر گرفت . خیلی سنگ تموم گذاشت .
علتشو پرسیدیم گفت : تولدمه .
گفتم : فلانی لازم نبود اینهمه خرج کنی . بدون شیرینی هم قبول می کردیم تو به دنیا اومدی !
  نسخه پیچ 1 : دکتر ! تولد تو کیه ؟
نسخه پیچ 2 : اصلا دکتر به دنیا نیومده . آدم خسیس که به دنیا نمیاد !!! شوخی
 
نسخه پیچ جوان ( زیر 20 سال ) : حیف که چربی ام 450 ست وگرنه 2 تا می خوردم .
گفتم : تو چربیت چهارصد و پنجاهه ؟؟؟
 گفت : آره . باور نداری از داداش بپرس . ( برادرش هم نسخه پیچ قدیمی تر ماست )
گفتم : پس چرا این چیزا رو می خوری ؟؟؟
گفت : چون این چیزا رو می خورم چربی ام چهارصد و پنجاهه !!! شوخی

من همیشه با شیرینی مخالفت می کنم .
نسخه پیچ : دکتر ! تو که مخالفی پس چرا می خوری ؟؟؟
گفتم : نمیخوام دست شما رو رد کنم ! نسخه پیچ : چقدر مردم داری !!!

شیوا : هه هه هه . بابا همیشه بوده . اصلن دنیا نیومده . تولد همه رو دیده !!!



 خانمی زنگ زد و گفت : داروهای منو که دادین قرص تیرویید داخلش بود من تیرویید ندارم . داروم اشتباه شده .
 نسخه پیچ کلی باهاش حرف زد و قرار شد داروهاشو عصر بیاره و به من نشون بده .
عصر اومد و گفت : داروی اشتباهی به من داده شده .
گفتم : ما نسخه ات رو پیدا کردیم . به هیچ دارویی شبیه نیست . نه لووتیروکسین نه آسنترا که شما میگین و نه هیچ چیز دیگه . این قلم رو نمی تونیم چیزی بهت بدیم . فقط 100 میلش واضحه
 
بچه ها 100 تا قرص آسنترا براش کنار گذاشته بودن که بهش بدم .
گفتم : من هیچ جوری نمی تونم اینو " آسنترا " بخونم .
نسخه پیچ : انشاءالله که می تونین دکتر !!! شوخی

در این بین نسخه پیچی که صبح دارو رو به بیمار داده بود اومد و گفت : خانوم من از شما پرسیدم داروی تیرویید مصرف می کنی شما گفتین آره . پس الکی گفتین ؟؟؟
((  بسیاری از اشتباهات داروخونه اینطوریه . نسخه پیچ یه حدسی میزنه و از مریض هم می پرسه و مریض جواب غلط میده . بهترین کار نپیچیدن این جور نسخه هاست . یا با مریض شرط بشه که دارو به رویت پزشک برسه .  ))

 

 پیرمرد : متفورمینش خارجیه ؟

نگاه کردم به سبد داروش و گفتم : آره . آلمانیه .

گفت : من ایرانیشو می خوردم اینجام ( پهلوم ) درد می کرد فکر می کردم چیز دیگه ایه - سرطانه - خیلی ترسیده بودم               کلی سونوگرافی و ... کردم هیچی نبود . دکترم گفت از این قرصه است . عوضش کرد خوب شدم .

 

((  گاهی به خاطر یک جزء از اجزاء دارو فرد دچار عارضه دارویی میشه . با عوض کردن کارخونه سازنده دارو مشکل برطرف خواهد شد .  ))


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ