سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دکتر بالتازار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 49
کل بازدید : 1403522
کل یادداشتها ها : 2015

نوشته شده در تاریخ 93/12/10 ساعت 11:34 ص توسط دکتر بالتازار


                                         یا ملک

 

نسخه پیچ : خانم حیدری ! خانم حیدری ! پیرمردی که چشمش رو تازه عمل کرده بود ( چشمش بسته بود ) اومد جلو و گفت : آقا یا خانوم ؟ نسخه پیچ نگاهی دوباره به دفترچه کرد و گفت: آقا . گفتم : اون عمل کرده تو چشمت نمی بینه ؟!!
^ 93/12/6  


 جوان : برای اشتها به من گفتن " قرص گلی بنکلامید " مصرف کنم . خوبه ؟
گفتم : نه . قرص گیاهی شیکوریدین بگیر .
گفت : 3 هفته تا مسابقات فرصت دارم . 5-4 کیلو کم دارم . خارجی هم باشه مساله ای نیست .
گفتم : سیپروهپتادین هم می تونی مصرف کنی .
گفت : سیپروهپتادین مصرف کردم فایده نداشت . این خوبه ؟
  گفتم : اینم امتحان کن .
                  (( پرخوری ؟؟؟  ورزش ما از رسالت خودش منحرف شده . ))

 جوان : قرص کلونازپام برام نوشتن شنیدم خیلی عوارض داره
براش قرص گیاهی " ترانکی وال " رو نوشتم .
پرسید : این منگی میاره ؟
گفتم : نه .
 گفت : پس چیکار می کنه ؟
گفتم : آرامبخشه و خواب آور .
وقتی داشت می رفت دیدم یه بسته قرص "دپاکین " دستشه .
به نسخه پیچ ها گفت : من یه قرصی میخوام که منگی بده !!! وااااای
بعدا از نسخه پیچ پرسیدم : چی می گفت ؟ قرصی که منگی بده ؟
نسخه پیچ : پدر و مادرش رو تازه از دست داده بود.
^ 93/12/6  

(( منگی یا Sedation عارضه ای از داروهاست که اصلا مطلوب نیست . بسیاری از داروهای اعصاب و حتی آنتی هیستامین ها ممکنه این عارضه رو ایجاد کنن . ))


مرد جوان که نیم ساعت پیش داروهاشو گرفته بود برگشت داروخونه
و سر و صدا کرد : آقا یه کم دقت کنین . میدونین من از کجا اومدم . از اون ور شهر مجبور شدم بیام .
                       دفعه قبل هم دارومو اشتباه داده بودین . این دارو " آمپول جنتامایسین 80 " جزو داروهای خانومم نبود .                      درسته ؟ فقط شباهتی بین جعبه اون با " هپارین 5000 " بود . آره ؟
گفتم : آره .
داروشو عوض کردم و تو این فاصله یه کم آروم شد و تشکر کرد و رفت .
^ 93/12/5  
به جای نوشتن فید حواستون به مشتریهاتون باشه بعله - طنین مهرستا

(( بسته بندی دو دارو عین هم بود . فکر کنم محصول البرز دارو بود . ))


دکتر "ویلیام اوسلر" پزشک نامی انگلیس، دانشجویی را امتحان می کرد .
در حین امتحان از او پرسید : اگر مریضی به فلان مرض دچار گردد چه مقدار از فلان دارو برایش تجویز خواهی کرد ؟
دانشجو پس از اندکی فکر گفت: بیست و چهار گرم! اتفاقاً چهار دقیقه بعد، دانشجو برگشت و گفت: آقا اشتباه کردم .
اجازه بفرمایید از نو جواب بدهم! اوسلر به ساعتش نگاه کرد و گفت: فایده ندارد؛ مریض شما سه دقیقه پیش مُرد! - امیر جاهد

جوان با گوشی همراهش زنگ زد به یکی از نسخه پیچ ها که آشناش بود و در داروخونه حضور نداشت .
گوشی رو داد به نسخه پیچ  2.
جوان : یه پنی سیلین بده با سرم و تقویتی . پنی سیلینی بده که بشه تو سرم زد .
به نسخه پیچ گفتم : پنی سیلین مجاز نیست .
نسخه پیچ : پنی سیلین که بدون نسخه نمیشه . دیروز یکی زد مرد .
جوان : فدای سرت !!!
نسخه پیچ بلند شد براش بیاره .
گفتم : پنی سیلین ؟؟؟
^ 93/12/5  
گفت : چیکار کنم ؟ فلانی ( نسخه پیچ 1 ) تو تلفن گفته " هر چی میخواد بهش بده !!! "

سوال تلفنی :

خانم جوان : بچه ام مریض بود بردم دکتر اسپری سالبوتامول براش نوشت . دستورش هر 4 ساعت 2 پاف بود .

                من تو بینیش زدم البته هر 4 ساعت 1 پاف .

                الان 4-3 روزه مصرف کردم .

گفتم : باید دهانی می زدی با وسیله ای به نام " دم یار " .

گفت : ضرری برای هوش بچه - مغز یا جاهای دیگه اش نداشت .

گفتم : نه اشکال نداره .

نسخه پیچ که حرفامونو شنید گفت : چه جوری زده ؟؟؟ مهارت میخواد !!! شوخی

^ 93/12/5  
(( اسپری دهانی رو چه جوری تو بینی زده ؟؟؟ مهارت میخواد . ))

باسلام متاسفانه مراجعه کنندگان بیشتر از اینکه در مورد مصرف سئوال کنند در مورد اثرات سئوال میکنند از اشتباهات مصرف اسپری ها قورت دادن دارو (تنفس یهویی)که دارو به معده فرستاده میشود و هدر دادن در حین اسپری کردن و... را هم باید اضافه کرد. - داروخانه دکتر سلیمی


***   




  پیام رسان 
+ سلام به همه، پس از سه سال دوری

+ شما برای تحقق کلام رهبر معظم که فرمود ،، آقایی و سروری دلار را بشکنید ،، چه کردید ؟ آیا در سفرهای خارجی خود ارز کشور مقصد را بر دلار ترجیح دادید یا نه ؟

+ راستی آدرس کانالم در سروش آینه ( طب اسلامی ایرانی )tebeirany@. لطفا سر بزنین و به دوستانتان هم معرفی کنین . ممنون.

+ مجلس ما که گل و بلبله . گل و بلبلا ... نظارت . اگه وقت کردین یه کوچولو به عملکرد دولتیان در برجام نظارت کنین . البته دست خودتون هم تو حناست ولی اون قسمت که مربوط به دولته ... آه .. کجایی مدرس .

+ با بلندگو اعلام می کنم تا گوش های سنگین قوه قضاییه بشنوه ... قبل از اینکه روحانی متواری بشه محاکمه اش کنین ... یا قبل از اینکه تو استخر فرعون غرق بشه و بی شرفا ازش امام زاده درست کنن محاکمه اش کنین . خیانت او کمتر از بنی صدر نبود .

+ ملت شریف ایران ، یادتان هست ... یادش به خیر یه روزی بود که هر روز میومدیم پارسی . الان تقریبا یه سال هست که ارتباطم کم رنگ شده . دلم تنگ شد برای دوستان ... سلام بر دوستان پارسی بلاگ .

+ ملت شریف ایران یادتان هست؟ این ما بودیم که با برجام مشکل آب شما رو حل کردیم و در دولت دوزادهم باز این مابودیم که موهبت تلگرام را به شما ارزانی داشتیم...

+ *کسی که به دشمنش و دشمن ملتش اعتماد کنه با حمارطاحونه چه فرقی داره ؟؟؟*

+ *کسی که غیرت نداره دین نداره . کدوم آدم شریفی می تونه تحمل کنه که دشمن هر وقت خواست دوربین رو روشن کنه و از خونه اش - محل کارش و ... فیلم بگیره ؟ هر وقت دلش خواست صدای ما رو ضبط کنه ؟ هر وقت دلش خواست بعضی پیام ها رو به ما نرسونه ؟*

+ *مردم سالاری دروغ بزرگ غرب بود برای پوشش دیکتاتوری سرمایه داران .*




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ